התייחס למינוי: "יש להחזיר הפיקדון לבעליו" (צילום: AP, חדשות 2)
מסתמן: יכהן כיו"ר ש"ס. דרקעי | צילום: AP, חדשות 2

למרות הפרסומים שלפיהם לא התקבלה החלטה לגבי זהותו של יושב-ראש תנועת ש"ס, מתברר שבשעות הצהריים חתם שר הפנים אלי ישי, הממוקם במקום השני ברשימת המפלגה, על הסכם שלפיו העביר את סמכויות הניהול שהיו בידו לאריה דרעי - כך פורסם ב"כיכר השבת". 

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

משמעות הדבר היא שדרעי יכהן כיושב-ראש המפלגה בפועל והשר ישי ימלא את מקומו. על פי הפרסום, ישי חויב לחתום על מסמך שבו נכתב מפורשות כי דרעי יהיה זה שיכהן כבא כוחה של המפלגה וכן ימלא את מקומו של כיושב-ראש התנועה.

המכתב ששלח ישי לריבלין
המכתב ששלח ישי לריבלין | צילום:

עוד צוין ב"כיכר השבת", כי בשעות הצהריים שלח השר ישי מכתב החתום בשמו ליושב-ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, ובו הודיע לו על חילופי באי הכוח של התנועה. "הרב אריה דרעי ישמש כבא-כוחה של הסיעה וכממלא מקומו ישמש החתום מטה", נכתב.

דיון בחצר הרב עובדיה יוסף: מי יהיה במקום הראשון?

ישי. נותר מאוכזב (צילום: חדשות 2)
יעביר לדרעי סמכויות הניהול. ישי | צילום: חדשות 2

מועצת גדולי התורה של ש"ס התכנסה בצהריים לדיון סופי על הרכב רשימת המפלגה לבחירות לכנסת ה-19. ההנהגה המשולשת הגיעה לביתו של הרב עובדיה יוסף לקראת הצגת הרשימה שתוגש הערב לוועדת הבחירות.

בתום ישיבה קצרה יצאו השלושה ומסרו את הצהרתם הרשמית באשר לרשימת המפלגה. יושב הראש הנוכחי של המפלגה, אלי ישי, נותר במקום הראשון, כשמיד אחריו מוקמו אריה דרעי ואריאל אטיאס.

על אף המיקומים, במסיבת העיתונאים ישב אריה דרעי במרכז השולחן, והיה גם הראשון לדבר. על פי הערכות שונות, הסימנים האלה מעידים על מקומו האמיתי במפלגה, על אף המיקום הרשמי. בש"ס החליטו בנוסף כי מעתה לא יהיה יושב ראש לתנועה - וההנהגה המשולשת תמשיך לתפקד במאוחד.

"התעסקנו בימים האחרונים ברשימות. זאת חובת היום", פתח אריה דרעי את דבריו, "להרכיב רשימה שכזו זה דיני נפשות. אנו מסתערים על השטח. מיום א' הישיבות שלנו יתנהלו בשטח. אם נצטרך נישן גם בחוץ. ביחד נצליח למלא את המטרה. נלך לכל בית, לכל אחד, נשלח את פעילינו, נדאג לכך שכל יהודי שרוצה את הדגל היהודי והדגל החברתי - ניתן לו אותו. ונצליח בעזרת השם". דרעי הוסיף בדבריו שביקש ממועצת גדולי התורה לשבץ אותו במקום ה-15.