ציפי לבני הכריזה בצהריים על החלטתה להתמודד בבחירות לכנסת במסגרת פוליטית חדשה, וכצפוי - עוררה זעם בקרב יריביה בגוש המרכז-שמאל - שבשבועות האחרונים שבו וקראו לה להצטרף לשורותיהם. יושב-ראש "יש עתיד", יאיר לפיד, תקף הערב בחריפות את מייסדת מפלגת "התנועה" ואמר מול המצלמות כי השיבה בשלילה להצעותיו "משיקולי אגו".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בדברים שנשא בכנס של מפלגתו, הבהיר לפיד כי הוא "לא נוהג לתקוף אחרים" וציין: "עשיתי כל שביכולתי כדי לאחד את הכוחות. היא (לבני) תצטרך לשאת באחריות ביום הבחירות. מדינת ישראל לא זקוקה למפלגה חדשה. זה מפצל, זה מחליש - ובעיקר מיותר". הוא הבהיר כי "'יש עתיד' הוכיחה שיש לה ציבור בוחרים יציב ומאוחד".

על הרשימה החדשה של הליכוד אמר כי היא "ימנית, קיצונית ומסוכנת".

יחימוביץ': "כדי להנהיג יש לדעת לקבל החלטות"

יושבת-ראש העבודה, שלי יחימוביץ', כינסה אחר הצהריים מסיבת עיתונאים שבה התייחסה לתמורות במערכת הפוליטית - ובראשן, להודעתה של ציפי לבני על כוונתה להתמודד ברשימה עצמאית בבחירות הקרובות. יחימוביץ', שבתקופה האחרונה קראה לא אחת ללבני לחבור למפלגתה, תקפה אותה בחריפות ואמרה: "ראוי להנהיג מי שיודע לקבל החלטות ולא משנה בכל רגע את סדר היום".

"הקמתה של עוד מפלגת מרכז היא טעות", אמרה יחימוביץ' - וקראה "לאחד את השורות כדי להיות כוח מרכזי גדול שידאג להפלתו של נתניהו". היא הבהירה כי צריך להיות כוח מרכזי וגדול שידאג יחד להפיל של נתניהו: "הבחירות יהיו בין שני אנשים שמייצגים השקפות עולם שונות - נתניהו ואני".

עוד הוסיפה: "אני קוראת לאותו ציבור שהוא ימין מתון וממלכתי שאוהב את המדינה וחברתי להתחבר לדיון החברתי שהתנהל בישראל בשנה-שנתיים האחרונות, למפלגת המדינה".