ביום שלישי הבא ימתינו אזרחי ישראל במתח למדגמי תוצאות הבחירות, אבל בבתיהן של כמה משפחות צפויה התרגשות רבה יותר - כשיוודע עד כמה נתן הציבור את אמונו בבת, בבן או באבא כמנהיגי מפלגות שונות. שישה ימים לפני שכולנו נצא להצביע, סיפרו אמהותיהם של נפתלי בנט (הבית היהודי), שלי יחימוביץ' (העבודה) ובנו של יאיר לפיד (יש עתיד) על הילדים שגידלו ועל ההורים שחינכו אותם - והפכו פוליטיקאים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בעיני מירנה בנט, אמו של נפתלי, ניחן בנה בכל התכונות הרצויות להנהיג - ובלט כבר בגיל צעיר ביותר. "כשהוא היה קטן הוא היה 'מתאהב' בכל פעם בבגד אחד", היא אמרה - וסיפרה, בין היתר, על "גלימה של סופרמן שהוא היה לובש בכל יום - לא חשוב אם קיץ או חורף. הוא נולד עם הרבה כריזמה - הוא נחמד, יפה וחכם". 

רגע לפני שמערכת הבחירות תסתיים ועמה גם הקרבות העזים בין המתמודדים השונים על קולות המצביעים, סיפרה מירנה על האשמות שהוטחו בבנה וצרמו מאוד לאוזניה. "ציפי לבני כל הזמן קוראת לו פשיסט ופנאטי", היא סיפרה - וסיפקה גם התייחסות קצרה לסערה שחוללו דבריו נגד השתתפות בפינוי התנחלויות: "הוא לא אמר שכל אחד צריך לסרב, אלא שיהיה מאוד קשה לו להוציא משפחה מהבית שלה. אני ראיתי את הריאיון הזה".

מירנה בנט. "נחמד, יפה וחכם" (צילום: חדשות 2)
מירנה בנט. "נחמד, יפה וחכם" | צילום: חדשות 2

מה עמדתה באשר ליריביו הפוליטיים של בנה? "יחימוביץ' לא רעה לשמאלנים", היא סיכמה בקצרה. באשר לעתיד, טרם קיבלה החלטה היכן הייתה רוצה לראות את נפתלי בהמשך דרכו. "סיכוי להיות ראש הממשלה אין לו השנה ואני לא יודעת אם אני רוצה שהוא יהיה", אמרה - והסבירה: "אני רוצה את מה שהוא רוצה, אבל להיות ראש ממשלה במדינה הזאת - זו לא עבודה קלה".

מה קרה לילדה שדיברה על כוכבים? 

הרבה לפני כניסתה לפוליטיקה, הייתה שלי יחימוביץ' מוכרת בציבור הרחב כעיתונאית בכירה ודעתנית. אמה, חנה, סיפרה כי ניצני כושר הביטוי שבו ניחנה הופיעו עוד כשהייתה תינוקת רכה.

"בגיל 3-4 היא הייתה יושבת במיטה ומדברת שירה", סיפרה אמה - והרחיבה: "היא הייתה אומרת משפטים כמו: הנה, הממטרה שרה והכוכבים מזמרים. כשהייתה בת 10 חודשים היא כבר דיברה חופשי, גם פולנית וגם עברית".

חנה יחימוביץ'. שלי שרה כפעוטה (צילום: חדשות 2)
חנה יחימוביץ'. שלי שרה כפעוטה | צילום: חדשות 2

במהלך קמפיין הבחירות ליוותה חנה את בתה לא אחת, ולמרות הגיבוי המלא שהיא מעניקה לפועלה - היו דברים שכאם הייתה מעדיפה שהיו נחסכים משלי. "היא בחורה כל כך מוכשרת ועיתונאית מעולה שיכולה לעשות המון דברים", סיפרה - והביעה צער על כך ש"היא מבזבזת המון אנרגיה על הדברים השוליים של הפוליטיקה".

איך היא מנבאת את סיומה של ההתמודדות מול בנימין נתניהו? "אני לא חושבת שיש לה סיכוי להיות ראש הממשלה, אבל מה זה בוער לה? היא אף פעם רצה לטווח קצר. אם היא תחכה עוד ארבע שנים - אולי. גם אם לא - זה בטח לא אסון". בסיום דבריה, כשנשאלה למי תצביע בקלפי, השיבה בחיוך: "לש"ס".

 אבא ואמא - באיש אחד

כמו יחימוביץ', הגיע גם יאיר לפיד ללב הזירה הפוליטית אחרי שנטמע היטב בתודעת הציבור הישראלי כעיתונאי ותיק ומנוסה, וגם כבנו של יוסף (טומי) לפיד ז"ל - שעשה אף הוא את אותו מעבר.

יואב לפיד (צילום: חדשות 2)
יואב לפיד | צילום: חדשות 2

בנו של לפיד, יואב, סיפר על חוויות הילדות עם אביו: "ההורים שלי התגרשו כשהייתי מאוד קטן. הייתי אצלו שלוש פעמים בשבוע, והוא היה גם אבא וגם אמא: הוא היה גם מחתל וגם הולך איתי לגינה".

זכרו של הסב טומי, שמורגש באופן ניכר פעמים רבות גם בהתייחסות לדרכו הפוליטית ולהתמודדותו של אביו, מהווה חלק בלתי נפרד מסיפור חייו. "סבא שלי הגיע לפה מהשואה וחינך אותנו לאמונה שלא שונאים אף יהודי", הסביר לפיד הבן. "יש מי שאומרים שאבא שלי שונא חרדים. גם כשאמרו את זה על סבא שלי זה היה מקומם".