"ייענו לדרישות? יש על מה לדבר" (צילום: רויטרס)
ליברמן ונתניהו, ההכרזה על האיחוד | צילום: רויטרס

מספר ימים לאחר המפץ הפוליטי ואיחוד הליכוד וישראל ביתנו עולים עוד קולות של מתנגדים מתנועת הליכוד. שרים בליכוד זעמו בשיחה עם העיתון "מעריב" על ראש הממשלה ודרך התנהלותו. "ראש הממשלה לא התייעץ איתנו ולא ספר אותנו - הוא העמיד אותנו במצב בלתי אפשרי", סיפרו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

אחד השרים ציין כי נתניהו "פעל מעל הראש שלנו כאילו הליכוד הוא רק שלו. הוא הימר גם על עתידנו, הכל כדי להבטיח לעצמו כהונה שלישית". השר היחיד שיצא בגלוי נגד האיחוד, מיכאל איתן ממשיך לאסוף חתימות להצבעה חשאית ומנסה לשכנע את חברי הכנסת להצביע נגד המהלך. "זו טעות", הוא אמר אמש באופן נחרץ בריאיון לתכניתנו "פגוש את העיתונות" - והוסיף: "האיחוד הזה לא מתאים לנו רעיונית וגם לא מבחינת הכוח שליברמן יקבל ויוכל לשלטון כך בחלקים הפנימיים של הליכוד".

איתן הזהיר כי ההתמודדות ברשימה אחת עשויה להביא לאובדן כוח אלקטורלי. "מבחינת התוצאה לא נקבל יותר מנדטים", הוא אמר.

האיחוד יוליד פילוג? מרידור שוקל לפרוש מהליכוד

סדק מהותי ראשון שגרם המיזוג עשויה להיות החלטתו של השר דן מרידור לפרוש משורות הליכוד. הוא עצמו מתנגד למרוץ המשותף עם ליברמן, בין אם בשל פער אידיאולוגי עמוק עמו, ובין אם בשל יחסים מתוחים שנמשכו לאורך 20 שנים. בשל כך, הוא עורך בימים אלה התייעצויות בדרך לקבלת הכרעה על המשך דרכו בתנועה.

אין תמונה
שוקל המשך דרכו, השר מרידור

לעומת מרידור, גילה השר בני בגין תמיכה במיזוג - אולם בקרב שרי הליכוד היו מי שהשמיעו ביקורת אישית נוקבת נגד נתניהו וטענו כי הריצה המשותפת עם ליברמן לא רק שנעשתה מוקדם מדי, אלא אף גרמה לכך שיושב-ראש הליכוד היה מוכן "ללכת לישון רגוע יותר" גם במחיר אובדן של 10-8 מנדטים.