קמפיין כושל? יחימוביץ' ערב הבחירות (צילום: חדשות 2)
שלי יחימוביץ', הבוקר | צילום: חדשות 2

מתחילים לדבר ברור: אחרי שיו"ר העבודה שלי יחימוביץ' הבהירה הבוקר שלא תשב בממשלה בראשות נתניהו, מבהיר הערב גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שממשלה ימנית לא באה בחשבון מבחינתו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מתלבטים במי לבחור? מצפן הבחירות יגיד לכם 

"לכל מי ששאל - ברור שלא נשב כגלגל חמישי בממשלה של ש״ס והימין הקיצוני, השתגעתי?", כתב לפיד בחשבון הפייסבוק שלו. "מה יש לי לחפש שם? אבל מצד שני, אם יהיו לנו מספיק מנדטים, אולי אפשר יהיה להקים ממשלה אחרת לגמרי".

לפיד גם מבהיר על איזו ממשלה הוא מפנטז. "ממשלה מתונה ומרכזית שבה נוכל להעביר חוק לשוויון בנטל, שלא תעביר מיליארדים לישיבות ולמאחזים לא חוקיים מחוץ לגושי היישובים ושתדאג לחינוך ודיור ולמעמד הביניים הישראלי", כתב.

הקו האדום של יחימוביץ'

_OBJ

בשעות הבוקר כינס יו"ר העבודה מסיבת עיתונאים מיוחד כדי להצהיר על ה"לאו" החדש של מפלגת. "לא אצטרף לממשלת נתניהו", הכריזה. "זו החלטה מאוד מאוד צלולה וברורה, יש רק שתי אפשרויות - או שמפלגת העבודה בראשותי תרכיב את הממשלה הבאה או שננהיג את האופוזיציה מול הממשלה, אין דרך אחרת".

אחרי הדברים האלה, בא גם ההסבר. "בשבוע האחרון קרו כאן כמה דברים שהפכו את התמונה למאוד מאוד ברורה, הכל התברר בכל התחומים", אמרה יחימוביץ'. "הובררו לגמרי תכניותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באשר לתקציב הגזירות האכזרי ביותר שהיה פה אי פעם שיחולל כאן גיהינום חברתי וכאוס כלכלי". היא הוסיפה כי ככל שהליכוד-ביתנו נחלש, כך גברה התחרות "הפרועה וההזויה בין בנט לבין נתניהו-ליברמן, בין הפייגלינים בליכוד לאורית סטרוקים של בנט, להשתטחות על הר הבית, דיבורים על טרנספר, על סיפוח יהודה ושומרון, תוסיפו לזה את כתב האישום החמור נגד מספר 2 שותפו ונאמנו של נתניהו. איווט ליברמן - אדם מושחת".