מסע ההדחות של אביגדור ליברמן נמשך: לאחר "פרישתם" של שר התיירות סטס מיסז'ניקוב וח"כ אנסטסיה מיכאלי, יו"ר ישראל ביתנו הדיח גם את סגנו במשרד החוץ דני אילון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

סגן שר החוץ, שנבחר במקום השביעי ברשימת המפלגה לכנסת הקודמת, זכור בעיקר בשל תקרית מביכה עם השגריר הטורקי בה אילץ אותו לשבת לעיני המצלמות על כסא נמוך משלו. האירוע היווה את יריית הפתיחה לשרשרת אירועים שגרמו למתיחות שיא בין המדינות.

כעת נראה כי ליברמן נמצא במהלכו של מסע ל"ניקוי אורוות" במפלגתו מחברי כנסת ושרים שגרמו למבוכה למפלגה בעת האחרונה. כזכור, לפני כשלושה חודשים פורסם תחקיר בחדשות 2 שחשף את אורח חייו השערורייתי של מיסז'ניקוב, שכלל התחמקות ממאבטחים, בילויים במועדוני חשפנות ושתייה לשוכרה על בסיס קבוע. השר הפורש דחה כל קשר בין החלטתו לאותו תחקיר. גם חברת הכנסת מיכאלי זכתה לפרסום רב בעקבות תקרית מביכה נוספת - שפיכת כוס מים על ח"כ ראלב מג'דלה.

כמו כן נודע כי ליברמן מתכוון להציב את חברת הכנסת פאינה קירשנבאום במקום השביעי ברשימה, מדובר בשדרוג של שלושה מקומות עבורה, שכן היא הוצבה במקום העשירי בבחירות לכנסת ה-18 בשנת 2009.

מיסז'ניקוב טוען: ליברמן הציע לי מקום גבוה ברשימה

מוקדם יותר, התייחס שר התיירות סטס מיסז'ניקוב לראשונה לסיבות שגרמו לו להודיע על פרישתו מהמפלגה רגע לפני הבחירות ומכחיש את הטענות כי הודח. "ההתלבטות הייתה קשה, היא נמשכה מספר חודשים", הסביר מיסז'ניקוב. "אני מרגיש מיצוי וסיפוק רב מכל מה שהשגתי 30 שנה אחרי שעילי ארצה. אני גאה במה שהשגתי במגזר הציבורי ואני רוצה לגדול עכשיו בתחומים אחרים".

שר התיירות הסביר כי המתין עד כה עם פרסום החלטתו משום שחיכה להגעת יו"ר המפלגה מביקורו בארה"ב. "אתמול והיום היו לי שיחות איתו, הוא הודיע לי שהייתי אמור לקבל מקום מאוד גבוה ברשימה שהיה מבטיח לי משרת שר בממשלה הבאה", טען מסז'ניקוב. "סירבתי בנימוס והודתי לו, אני מאוד שלם עם ההחלטה".