נתניהו (צילום: רויטרס)
נתניהו | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחר הצהריים לנתונים העגומים שהציג משרד האוצר על מצב המשק, לפיהם הסתכם הגירעון הממשלתי ב-2012 בכ-39 מיליארד שקלים - נתון הגבוה בכפי שניים מהיעד שנקבע בתקציב. בהתאם לרוח תקופת הבחירות, ניצלו יריביו של נתניהו במערכת הפוליטית את הדברים כדי לתקוף אותו, אך זה התחייב כי לא יהיו לגירעון השלכות על אזרחי ישראל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"הגירעון הוא פחות או יותר צפוי", אמר נתניהו. "ציפינו ל-3.9% וזה הבדל של שלוש עשיריות האחוז. אני לא חושב שתהיה לכך השלכה משמעותית על אזרחי ישראל".

נתניהו התייחס למצב הכלכלי במהלך סיור שקיים בגבול הצפון. הוא ניצל את ההזדמנות גם כדי לדבר על המצב הביטחוני בגזרה ואמר: "אנו עוקבים אחר השינויים בסוריה, ומתרחשים הרבה כאלה. יש לכך השלכות רבות על ביטחון ישראל. לכן אנחנו מקיימים מכשול קרקעי מכאן ועד משולש הגבולות. אני רוצה לבדוק אפשרות למתוח את הגדר עד החרמון".

ראש הממשלה ציין כי טרם הוסר החשש שהנשק להשמדה המונית שמחזיק משטר אסד יזלוג לגורמי טרור עוינים. "עוקבים מה קורה בתוך סוריה גם מבחינת השתלטות המורדים וגם מבחינת התחמושת הכימית", אמר נתניהו. "בנושא הזה, אנו מקיימים קשר הדוק עם ארצות הברית".