עוד נשים בכנסת: מיכאלי, קול וזנדברג (צילום: חדשות 2)
עוד נשים בכנסת: מיכאלי, קול וזנדברג | צילום: חדשות 2

אחרי פרסום התוצאות הסופיות בבחירות לכנסת ה-19 התבשרנו על כניסתה של ח"כית נוספת למשכן בירושלים. וכך, בכנסת הקרובה לא יהיה כבר צורך "לחפש את האישה": מספר שיא של נשים יכהן בארבע השנים הקרובות. כרבע מכלל חברי הכנסת שיכהנו במשכן ויישבעו אמונים בעוד כשבועיים הן נשים - שיא של כל הזמנים בישראל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

כבר אתמול נדמה היה שיישבר השיא של מספר הנשים שייכהנו בכנסת הקרובה, אחרי שהמדגמים ותוצאות האמת הראשונות ניבאו כי 26 נשים יכהנו בבית המחוקקים הישראלי. אלא שהיום, לאחר ספירת קולות החיילים, נודע כי אישה נוספת תכהן בכנסת הבאה ותגרום לשיא הנשים שנשבר להיות גדול עוד יותר. לא פחות מ-27 חברות כנסת יישבו במליאה הבאה - כמעט רבע מכלל חברי הכנסת שנבחרו.

שולי מועלם, הממוקמת במקום ה-12 ברשימת "הבית היהודי", צפתה שלשום בתוצאות המדגמים שניבאו כי רק 11 מועמדים מהמפלגה צפויים לכהן כח"כים, וכבר חשבה כי לא תזכה לכהן במשכן. אלא שהודות לקולות החיילים, סיעת "הבית היהודי" זכתה היום במנדט נוסף שיכניס אותה לכנסת הבאה. מועלם מכהנת כיום כסגנית יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל. בעלה המנוח, סא"ל משה מועלם ז"ל, שירת בסיירת גולני, ונהרג באסון המסוקים בפברואר 1997.

רבים מחברי הכנסת המכהנים מתמודדים (צילום: גיא צברי)
ותודה לחיילים. שולי מועלם | צילום: גיא צברי

"זוהי התרגשות מאוד גדולה" סיפרה מועלם לחדשות 2 באינטרנט, והוסיפה "אני באה למקום הזה עם הרבה ענווה ותפילות לעשות טוב". על כניסתה לכנסת בזכות קולות החיילים אמרה "הבחירה על ידי החיילים היתה מרגשת עבורי. זהו עוד תפר בחיים שלי מול הצבא וחייליו, ואמשיך לייצג את החיילים והוריהם בכל הקשור לשירות משותף ושוויון בנטל".

כאמור, 27 נשים ייצגו את אזרחי ישראל בכנסת הקרובה. מדובר במספר שיא ובתוספת של שישה מושבים ביחס לשיא הקודם - בכנסת ה-18. בכנסת הראשונה ב-1949, מזכיר ד"ר עופר קניג מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, היה מספרן 11. השפל נרשם ב-1988, אז כיהנו שבע חברות כנסת בלבד.

מהמצטרפות החדשות: האתיופית הראשונה, אם ל-11 והח"כית הצעירה ביותר

אין תמונה
תמנו-שטה ושפיר. בקרוב בכנסת

לא רק מספרן של הנשים בכנסת הקרובה מרשים, אלא גם הרכבן יהיה מסקרן למדי ושובר שיאים חדשים נוספים. "יש עתיד", המפלגה השנייה בגודלה בכנסת הקרובה, תכניס לכנסת לא פחות מ-8 נשים שאחת מהן, פנינה תמנו-שטה, תהיה חברת הכנסת האתיופית הראשונה. אורית סטרוק מ"הבית היהודי" תהיה חברת הכנסת שהיא גם אם להכי הרבה ילדים בתולדות המשכן - 11 במספר. שיא נוסף שתשבור אישה בכנסת הנוכחית יהיה של סתיו שפיר מ"העבודה", שתהיה חברת הכנסת הצעירה ביותר אי פעם, והיא בת 27 בלבד.

זכתה לציון נכשל: ח"כ סטרוק (צילום: חדשות 2)
שיאנית הלידות. אורית סטרוק, אם ל-11 | צילום: חדשות 2

אלא שהנתונים ההיסטוריים לא ממש מרשימים את מי שתכהן בעצמה כחברת כנסת בפעם הראשונה, העיתונאית מרב מיכאלי, הידועה במשנתה הפמיניסטית הנחרצת. "התקשורת נלהבת ממספר שיא של נשים בכנסת, שהוא 27!", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה. "וואו, מה אתן/ם אומרות/ים... 27 נשים מול 93 גברים. ישראל ממוקמת במקום ה 70 מתוך 138 מדינות ביצוג נשים הפרלמנט", מחתה מיכאלי והוסיפה: "וזה עוד לפני שציינו שלפחות עשרים חברי - וחברות! כנסת שמתנגדים/ות לשירת נשים ולא לגמרי מתנגדים/ות להדרת נשים", הדגישה.

"הציבור הוכיח שמפלגה שלא שיבצה נשים ברשימתה, לא קיבלה את קולות הבוחרות", אומרת יפעת זמיר, מנכ"לית עמותת כ"ן. "הציבור הוכיח שמפלגה שלא שיבצה נשים ברשימתה, לא קיבלה את קולות הבוחרות. מפלגות יש עתיד ומרצ הוכיחו שמפלגות שמייצגות נשים כן מקבלות את קולות הנשים. נשים לא הצביעו לשלי יחימוביץ' וציפי לבני כי זה לא היה הטיקט של המפלגות שלהן".