הקלפיות ברחבי הארץ נפתחו בשעה 10:00 בבוקר ו-60 אלף מתפקדי מפלגת העבודה בוחרים את רשימת המפלגה לכנסת ה-19 והם ייקבעו את זהותה בשנים הקרובות. עד לשעות הערב הצביעו כבר כ-30% מבעלי זכות הבחירה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

אבל למרות אחוז ההצבעה הנאה, היום הזה לא עובר בצורה חלקה מבחינת מפלגתה של יחימוביץ'. בשתי קלפיות הופסקה ההצבעה, תחילה בקריית גת לאחר שחוקר פרטי מטעם המפלגה גילה כי טפסים ריקים הוצאו אל מחוץ לקלפי. ואאחר כך בבית שמש שם הופסקה ההצבעה לבקשת המשטרה אחרי שראש ועדת הקלפי התלונן כי הוכה על ידי פעיל של אחד המתמודדים.

יו"ר ועדת הבחירות תא"ל במילואים יצחקי חן אמר בתגובה לשני המקרים כי "מפלגת העבודה משקיעה במודע אמצעים חסרי תקדים באבטחת הקלפיות, בהבטחת חופש ההצבעה ובמניעת כל שיבוש אפשרי של התוצאות. כל תופעה מסוג זה תתקל באפס סובלנות ותטופל בחומרה. תהיה אפס סבלנות לניסיונות של מרמה וזיוף, הוועדה נחושה בדעתה לנהוג יד קשה אם יתגלו שוב תופעות כאלו ולא תהסס לפסול הצבעות או להפסיקן".

"המטרה היא להחליף את ממשלת נתניהו, ומה שאתם רואים כאן זה כלי להשיג את אותה מטרה", אמרה הבוקר יחימוביץ' כשבאה להצביע בקלפי בגני התערוכה בתל אביב. "אני קוראת למתפקדי העבודה לבחור רשימה מאוזנת שתביא לידי ביטוי את כל הזרמים של העבודה. אני מפצירה בכולם לבוא ולהצביע. אני בטוחה שמחר נסתכל על רשימה טובה".

אין תמונה
זוכה לאהדה מחודשת, פרץ

על רקע הבחירות, קרב חדש-ישן עולה לכותרות בין יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ' לח"כ עמיר פרץ. כשהוא נישא על גלי הצלחת מערכת כיפת ברזל שכיכבה במבצע "עמוד ענן", צפוי פרץ להתחזק משמעותית בבחירות המקדימות.

החשש של יחימוביץ' בשלב זה הוא מפני ההתעצמות של פרץ ואנשיו, ומכך שהרשימה תהיה מוגדרת כ"שמאלנית מדי". בין האנשים בהם תומך פרץ - העיתונאית מירב מיכאלי, ח"כ ראלב מג'דלה, נציג המושבים דני עטר, ח"כ פואד בן אליעזר ויו"ר "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר שיצא פומבית נגד יו"ר המפלגה.

יחימוביץ' מנגד מקדמת בימים אלה את אנשיה בהם ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, הצפוי להתמודד על המקום הראשון מול פרץ. מיכל בירן, עופר קורנפלד ששימש בעבר כראש המטה שלה, הניצב בדימוס משה מזרחי, ח"כ אבישי ברוורמן ואת איציק שמולי שהיה ממנהיגי המחאה החברתית. עוד "כוכבים" שינסו להשתחל לרשימה הם סתיו שפיר ומיקי רוזנטל.

בעקבות התקלות הרבות שאירעו במערכת הממוחשבת במהלך הפריימריז בליכוד, הוחלט בעבודה שהבחירות הנוכחיות יבוצעו באופן ידני. הקלפיות ייסגרו הערב בשעה 22:00 והתוצאות צפויות להתפרסם מחר בשעה שבע בבוקר.