זה האיום החדש שמטריד את בכירי הליכוד: האוטובוסים מלאי המתפקדים של ח"כ חיים כץ, האיש החזק בליכוד ימלאו תפקיד חשוב בפריימריז של הליכוד בעוד חמישה שבועות. ח"כ כץ מכוון גבוה, והוא רוצה להיות שר התמ"ת בממשלה הבאה.


כדי להגשים את מטרה זו, מתכנן ח"כ כץ להכניס לכנסת באמצעות מחוזות הבחירה של הליכוד שורת מועמדים, אלמוניים לחלוטין בציבור הכללי - ועל חלקם אפילו פעילי הליכוד לא שמעו מעולם. "אולי בכנסת הבאה יהיו לתעשייה האווירית חמישה חברי כנסת, למה רק שניים?", ענה מאיר מלכה, מתמודד ברשימת הליכוד בכנסת שנתמך על ידי כץ.

הכוח של חיים כץ מעורר חוסר נוחות רבה, בלשון המעטה, בקרב חברי הכנסת הנוכחיים של הליכוד. בכירים בליכוד הביאו דאגה בפני רה"מ, וגם מהחשש שהחברים הנאמנים לכץ ימנעו כל יוזמה לקיצוצים בתקציב. האם רה"מ יילחם בכץ כמו שנלחם בפייגלין?

הכירו: האלמונים שירוצו ברשימת הליכוד (öéìåí: חדשות 2)
המועמדים של כץ לפריימריז בליכוד | öéìåí: חדשות 2

מקורבי חיים כץ אומרים כי הוא תומך בשני מועמדים בלבד - מלכה ודנינו - אבל המשמעות היא מוזרה: בגלל שיטת הבחירות בליכוד שישה ח"כים מוכרים, ביניהם שר אחד או שניים, יעזבו את הכנסת ויוחלפו בידי ח"כים אלמוניים לחלוטין. במפלגת העבודה מתכוונים לבטל לחלוטין את המחוזות, כשהרשימה הארצית תהווה את רשימת המועמדים היחידה לכנסת.