יחימוביץ'. רוצה להקדים את המירוץ (צילום: חדשות 2)
"רק יחד אפשר לעשות זאת". יחימוביץ' | צילום: חדשות 2

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', התייחסה הבוקר להקמת מפלגה בראשות ציפי לבני,באירוע שבתרבות שהתקיים בתל אביב, וקראה ללבני לחבור למפלגתה כדי "לא לפלג את גוש המרכז".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"ממשלת נתניהו לא טובה לישראל", פתחה יחימוביץ' את דבריה. "היא מגדילה את הפערים, מקדמת אי שוויון, מרסקת את מעמד הביניים ויוצרת מצב שבו המדינה מתפוררת לנגד עינינו. העבודה מביאה תפיסה חלופית שזוכה לתמיכה גדולה מאוד בקרב הציבור", הוסיפה והדגישה כי "בכל בדיקה שאנחנו עושים -  מפלגת העבודה ממשיכה להיות הגדולה בגוש וזוכה לאמון גדול מאוד של הציבור"

יו"ר העבודה המשיכה והתייחסה לימים שאחרי מבצע "עמוד ענן": "הדבר נכון, במיוחד בסופו של השבוע הבטחוני הזה - שגם אחריו נשארו מצביעי המפלגה נאמנים לה ולא חל שום כרסום בכוחנו. הקמת מפלגות חדשות בתוך אותו מאגר שיש בו התכנות וסיכוי גבוה להפיל את שלטון נתניהו ולהחליפו יוצרת פילוג במקום איחוד".

יחימוביץ': "לבני אדם ראוי במערכת הפוליטית; צריכה לחבור לעבודה"

"אדם ראוי במערכת הפוליטית". לבני (צילום: חדשות 2)
"אדם ראוי במערכת הפוליטית". לבני | צילום: חדשות 2

בדבריה התייחסה יו"ר העבודה לפרסומים שלפיהם עומדת ציפי לבני להכריז על חזרתה לחיים הפוליטיים - וקראה לה לרוץ ברשימת המפלגה לכנסת. "מי שמבקש להפיל את נתניהו ולחזק את גוש המרכז צריך להצטרף לעבודה ולא להקים רסיסי מפלגות", אמרה. "לבני היא אדם ראוי במערכת הפוליטית והיא צריכה לעשות את זה יחד איתי ולא לפלג את גוש המרכז. לא כדאי לקלקל את הסיכוי הזה שמעניק תקווה חדשה לישראל".

בסביבתה של יו"ר האופוזיציה לשעבר, ציפי לבני, טענו כי בכוונתה להודיע על התמודדותה בבחירות לכנסת ה-19, במפלגה שהקים שר המשפטים לשעבר חיים רמון. תחילה נמסר, כי מסיבת העיתונאים תוכננה להיום, אך לאחר התייעצות עם מקורביה - החליטה לבני להודיע על המהלך הצפוי בתחילת השבוע הבא.

עם זאת, גורמים המקורבים אליה טוענים כי ההחלטה אמנם נפלה, אך מסיבת העיתונאים תידחה לתחילת השבוע הבא. העיכוב בהודעת לבני נבע ממספר סיבות. ראשית, נוכח העובדה שהמתינה להחלטתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שבסופו של דבר החליט, ככל הנראה, שלא להתמודד, גם עקב עתידו המשפטי הלוט בערפל וגם נוכח הסקרים הלא מחמיאים. הסיבה השנייה לעיכוב הייתה מבצע "עמוד ענן".