יושב-ראש קדימה שאול מופז הציג הערב את קמפיין המפלגה לבחירות הקרובות, שיתמקד בראש הממשלה בנימין נתניהו ובהצגת האפשרות שייבחר לכהונה נוספת כאיום על המדינה. את האירוע שבו הושק מסע הבחירות העברנו בשידור חי, כאן בחדשות 2 באינטרנט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס הסביר מופז: "הטירוף של נתניהו וליברמן מסוכן לישראל. זהו חיבור בין נתניהו, שהוא חסר אחריות, לבין ליברמן חסר המעצורים. נתניהו מוביל אותנו במסלול משיחי ומבטיח לנו אביב גרעיני. אין לו אחריות ואין לו שיקול דעת".

בין היתר, הוא חשף כרזה שתוצב במרכז מסע ההסברה - שבה נראית פטריה רדיואקטיבית מיתמרת ולצדה הכיתוב: "ביבי יסבך אותנו".

הכרזה הבעיייתית (צילום: מתוך הפייסבוק)
כרזת הקמפיין | צילום: מתוך הפייסבוק

בניגוד לפריימריז הקודמים בקדימה, בהם התמודד מופז למול ציפי לבני באמצעות אסטרטגיה עוקפת המבטלת אותה ומעמידה אותו כאלטרנטיבה לראשות הממשלה, הפעם מופז ינסה למתג עצמו כ"מר ביטחון". אגב, הסיסמה: "מופז, נקודה, ראש הממשלה, נקודה", תיגנז מהקמפיין הזה. גם בקדימה מבינים שהאסטרטגיה שעבדה למופז בפריימריז יכולה רק להזיק לו הפעם.

"הרשימה שתוצג תסמן אחריות, שיקול דעת וניסיון"

אתמול, כשכונסו חברי הכנסת במפלגה לישיבה לקראת השקת הקמפיין, העיר חבר הכנסת אחמד דבאח, כי "מר ביטחון יש כבר אחד, וקוראים לו אהוד ברק". התשובה שהוא קיבל היא שבקדימה יטענו שברק, כך הניסיון מעיד, יחבור ישר לנתניהו, אם יעבור כמובן את אחוז החסימה, בעוד שמופז לא יחזור על הטעות בפעם השנייה, נוכח הניסיון שלא צלח מחודש מאי האחרון.

בחלק השני של הקמפיין יינתן יותר ביטוי לחברי הכנסת של המפלגה. הניסיון יהיה גם כאן לבצע הנגדה, ולהשוות בין הח"כים המנוסים בקדימה, כדוגמת מאיר שטרית, ישראל חסון ודליה איציק, אל מול "פליטי ריאליטי" של מפלגת העבודה. גורמים בקדימה אמרו היום, כי "הרשימה שתוצג תסמן אחריות, שיקול דעת וניסיון, בניגוד לרשימת הסופר-מרקט והמצב רוח של מפלגת העבודה".