צפויה להתנגד. לבני (צילום: רויטרס)
"לא אכנס למשחק פוליטי". לבני | צילום: רויטרס

גוש לוחם: לאחר הפגישה המשולשת אתמול בין יושבי ראש "העבודה", "התנועה" ו"יש עתיד" בה כשלו המגעים להקמת גוש חוסם לנתניהו או להסכמה על דרכי פעולה משותפות, החלו ההשמצות וההאשמות. יו"ר התנועה ציפי לבני הגיבה היום במסיבת עיתונאים ואמרה: "אין לי שום כוונה להיכנס למשחקים פוליטיים אישיים או לעניינים בין מפלגות".

לבני הוסיפה בדבריה: "אני מאמינה בשקיפות וחושבת שזכותו של הציבור לדעת את האמת ולדעת מה סדר היום - מה נכון ומה ההצעה והתכנית שהצעתי לשלי ויאיר, תכנית שאני שמה אותה מחדש כאן על השולחן בגלוי כדי שלא יהיו אי הבנות.

"זו הייתה התכנית - אפשר לקבל את כולה או את חלקה - זה מה שהצגתי וזה מה שאני חוזרת ומציגה", הסבירה לבני את המהלך במסיבת העיתונאים, "אין לי שום כוונה להיכנס למשחקים פוליטיים אישיים או לעניינים בין מפלגות".

לבני, שיזמה בשידור חי ב"אולפן שישי" את מהלך הפגישה עם לפיד ויחימוביץ', הותקפה אמש על ידי השניים שהאשימו אותה ביצירת "ספין מחושב וידוע מראש". לדבריהם, לבני לא התכוונה באמת להביא לאיחוד ולשיתוף פעולה עמם, אלא רק ליצור מצג שווא של איחוד על מנת לשפר את מצבה ההולך ומדרדר בסקרים.

לפיד ויחימוביץ': "לבני שקרנית"

תומכים במסר. לפיד ויחימוביץ' (צילום: חדשות 2)
"ספין של לבני". יחימוביץ' ולפיד | צילום: חדשות 2

לפיד ויחימוביץ' פרסמו אמש הודעה משותפת בה השתלחו ביו"ר "התנועה" וכינו אותה "שקרנית" בכל הנוגע להתבטאויותיה בדבר הפגישה המשולשת אמש. "לבני הציגה גרסה שקרית של מה שהתרחש בפגישה", נמסר בהודעה המשותפת. "באנו לפגישה מתוך כבוד הדדי של כל אחד לשניים האחרים אף שיש בינינו חילוקי דעות אידיאולוגים רבים. נדהמנו לגלות כי לא היינו אלא תפאורה לספין מחושב שלא היה בו שמץ של אמת ותוכן", כתבו.

בתגובה להודעה המשותפת של לבני ויחימוביץ', פרסמה אמש לבני הודעה בה אמרה: "לפיד ויחימוביץ' תיאמו ביניהם עמדות. הם מנהלים משחק אישי ואינטרסנטי, במקום להסכים לתכנית היחידה שיכולה לספק תקווה לציבור".