אריה דרעי בראיון ליעקב אילון (תמונת AVI: mako)
דרעי. "הדברים שהם אומרים זה רק לצורך בחירות". | תמונת AVI: mako
"אנחנו לא פוחדים לשבת באופוזיציה, עשינו את זה בעבר ולא נשברנו. אנחנו לא נוותר על תיק השיכון, מבחינתנו זה ייהרג ובל יעבור. לא ניתן לביבי להשפיל אותנו ולהתנהג כלפינו כמו עניים בפתח. ש"ס זה לא סניף הליכוד. אם הוא חושב שאנחנו בכיס שלו יש לו טעות גדולה מאוד. מבחינתנו כל האופציות פתוחות", אמר ל-mako בכיר בש"ס, בעקבות הכרזתו של נתניהו שלא ייתן את תיק השיכון לש"ס לאחר הבחירות. זאת, בניגוד לעמדה הרשמית של המפלגה.

אריה דרעי אמר אתמול בראיון ל-mako, כי "זה צורך של בחירות, ברור שלא תהיה ממשלה בלי ש"ס. הליכוד לא יגמור עם יותר מ-35 מנדטים והם צריכים עוד 20 מנדטים מינימום כדי להרכיב ממשלה. עם מי הם ילכו? עם לבני? לתהליך מדיני? להחזיר שטחים? הגוש של הליכוד הוא עם ש"ס יהדות התורה והבית היהודי וכל השאר הדברים שהם אומרים זה רק לצורך בחירות".

ש"ס נלחמת באמסלם ואמנון יצחק

מרבים הסקרים מנבאים לש"ס נכון לעכשיו בין עשרה ל-13 מנדטים. כבר עכשיו ברור, שח"כ הרב חיים אמסלם העומד בראש תנועת "עם שלם" נוגס בכוחה של  ש"ס וכך גם החלטתו של הרב אמנון יצחק להקים את תנועת "כוח להשפיע".

בדומה לוויכוחים סביב התגובה לדברי נתניהו, גם כאן ההחלטה האסטרטגית שלא להתייחס לח"כ אמסלם ולרב יצחק לא החזיקה מעמד. בש"ס נלחצו מאוד מהשניים ונאלצו כמה פעמים באחרונה להגיב באופן רשמי ולתקוף אותם בתחנות הרדיו החרדיות ובכל התקשורת החילוניים, כולל הרב יוסף.

"נאלצנו לסטות מהאסטרטגיה  שלנו ולהשיב אש לטענות שהעלו הרב אמסלם ויצחק כלפי ש"ס, אי אפשר היה לשבת בחיבוק ידיים ולשתוק לאור הטענות שהקשות שפגעו בתדמית המפלגה ולכן התגובה של צמרת המפלגה, כולל הרב יוסף, היו נחרצות ותקיפות", הודה הבכיר.

במקביל, דרעי שמנהיג כמעט לבדו את קמפיין הבחירות של ש"ס חורש את הישובים הערבים והבדואים ברחבי הארץ, בהם הוא זוכה לתמיכה רבה מאוד. בכמה ישובים ערבים ובדואים ברחבי הארץ יש לש"ס רכזי מטות והשאיפה היא לנסות לגייס בין מנדט אחד לשניים מהמגזר הבדואי-ערבי.