הקריאות של בכירי ליכוד לספח את שטחי יהודה ושומרון, בכנס אמש שבמהלכו הציע גם הח"כ המיועד משה פייגלין לעודד טרנספר בתשלום, זוכות למתקפה מצד יו"ר התנועה ציפי לבני. מי שהייתה עד לפני כמה שנים חברת ליכוד בעצמה מאשימה: "הליכוד הפך למפלגה קיצונית שתוביל אותנו למדינה דו לאומית".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מתלבטים במי לבחור? מצפן הבחירות יגיד לכם 

בראיון לערוץ החדשות הזהירה לבני מפני השלכות ההתבטאויות של בכירי הליכוד ובהם יו"ר הקואליציה אלקין והשר יולי אדלשטיין. "אי אפשר לעבוד על כולם כל הזמן", אמרה. "הליכוד הפך להיות מפלגה קיצונית שתבודד אותנו להיות מדינה אחת בין הים לירדן, והם מוכנים לעשות את הצעדים הנדרשים שזה יהיה כך".

"במשך ארבע שנים הוכח שנאום בר אילן היה מילים באוויר מבחינת נתניהו", הוסיפה יו"ר "התנועה". "להערכתי אבו מאזן יציע מו"מ מחודש, ואז - או שנראה ממשלה שטורקת את הדלת בפני הפלסטינים והעולם ומבודדת את ישראל, או שנראה ממשלה שנכנסת למגעים".

"יש כאן נשף מסיכות"

"עבר זמנו של רעיון שתי המדינות" נפתלי בנ (צילום: חדשות 2)
"לא קולטים עד כמה מפלגת בנט קיצונית" | צילום: חדשות 2

בהתייחסה להצעתו של פייגלין לשלם חצי מיליון דולר למשפחות פלסטיניות כדי שיהגרו מיהודה ושומרון אמרה: "אלה לא עמדות חדשות, הליכוד בעט החוצה את הקבוצה המתונה, מרידור, איתן, בעט גם את בגין. יש כאן נשף מסיכות , שמוסרות כל יום מחדש. יש כאן חבר'ה צעירים שרוצים מדינה דמוקרטית. הייתי ליכודניקית בעבר, הליכוד ייצג ערכים אחרים לגמרי, והרבה חבר'ה צעירים רוצים לראות משהו חדש".

יו"ר "התנועה" לא הסתפקה רק במתקפה על הליכוד והמשיכה לבקר גם את יתר מפלגות גוש הימין. "הבעיה היא שזה לא רק הליכוד, זה גם הבית היהודי והאיחוד הלאומי. בתקשורת הם מתבטאים במתינות, אך מאחוריהם נמצאים רבנים. זו קבוצה שמשלבת שתי אידיאולוגיות מסוכנות - ארץ ישראל נמצאת מעל הכל, כולל מעל המדינה הדמוקרטית והנושא של הקמת מדינת הלכה". לדבריה, "רבים גם לא קולטים עד כמה מפלגת בנט קיצונית. חצי מהמועמדים לרשימה נבחרו על ידי רבנים שתומכים בטרנספר, בסירוב פקודה. והם יהיו מחוייבים להם".

עם זאת, כשנשאלה האם תשב בממשלת נתניהו אם יזכה בבחירות, סירבה לבני לבטל את האפשרות. "המבחן שלי הוא לא אישי, אלא של מדיניות", טענה. "נתניהו עד עכשיו הרכיב ממשלה שייצגה מדיניות בעייתית ולכן לא הייתי שם אבל את זה נראה אחרי הבחירות".

 "נתניהו עושה מאמץ כביר להסתיר את פייגלין"

גם במפלגת העבודה תקפו את השבירה ימינה של מפלגת השלטון. חבר הכנסת איתן כבל אמר: "שוב גילינו שהליכוד סובל מפיצול אישיות. בלילה נלך לישון עם ביבי המתון והממלכתי, ובבוקר נקום עם ביבי שהולך אחרי פייגלין, אלקין ושאר הקיצוניים. אט, אט נחשפות פניו האמיתיות של הליכוד שנתניהו מנסה להסתיר. אותו ליכוד קיצוני שמסכן את עתידנו גם בתחום החברתי וגם בתחום המדיני ומתאפיין בהתנהלות חסרת אחריות של חברי הכנסת והמועמדים שלו כשההתבטאויות שאנו שומעים ערב הבחירות, הן רק הפרומו להצגה הגדולה שמכינים לנו נתניהו ושותפיו".

יו"ר מרצ זהבה גלאון התייחסה ליוזמת בכירי הליכוד לסיפוח שטחים ואמרה: "נתניהו עושה מאמץ כביר להסתיר את פייגלין ותורתו המסוכנת מהקמפיין, אבל האמת נחשפה - הליכוד ביתנו זו כבר לא רק מפלגה לאומית ימנית, אלא שלוחת גרעיני המתנחלים הקיצוניים ביותר, שבחזונם ישראל תספח שטחים בלי מתן זכויות אזרח לתושביהם".

גלאון הוסיפה: "אלו לא קולות בודדים או שוליים שקוראים לאפרטהייד, אלא נתח משמעותי בהנהגת המפלגה, שמראה יותר מכל איך ראש הממשלה נתניהו איבד עליה את השליטה מזמן".