"אני ישן טוב מאז עזבתי את מפלגת העבודה. זה עצוב, אבל אני לא יכול להיות חלק ממפלגה ששמה את הנושא המדיני בצד". את הדברים אומר עמרם מצנע, מספר 2 ברשימת התנועה של ציפי לבני, בראיון מיוחד ליעקב אילון.

"הנושא המדיני נזנח כאילו אין בעיה ואין פתרון", ממשיך מצנע, "ולכן לא אני עזבתי את המפלגה, זו היא שעזבה אותי. בסופו של דבר אי אפשר לשנות את סדר היום החברתי במדינה בלי ללכת להסדר מדיני. תכננתי לעזוב את הפוליטיקה, אפילו הקמתי חברה, אבל אז הבנתי שאני לא יכול לשבת בצד".

אז הוא גם פגש את ציפי לבני, והיא שכנעה אותו להצטרף אליה ולהיות חלק ממפלגת התנועה. "התרשמתי מאד מציפי", הוא אומר, "מהלהבה הפנימית שלה. עם הניסיון שהיא מביאה איתה היא כנראה היחידה שיכולה להיות אלטרנטיבה. הציבור לא מאמין שיחימוביץ' או לפיד הם באמת אלטרנטיבה".

אין תמונה
"מפלגת העבודה זנחה את הנושא המדיני"
גם מצנע מודאג מהסכסוך האחרון שפרץ בין אהוד אולמרט ובנימין נתניהו: "מצמרר היה לעקוב בשבועות האחרונים אחרי מה שקורה אצל ראשי ממשלה בחדרי חדרים וגם אחרי ההתקוטטות הזאת שבכלל לא הייתה צריכה להגיע. הרי אולמרט בכלל לא מתמודד. נתניהו ממשיך להיות פוליטיקאי שעסוק בלקושש דעת קהל ומצביעים, ולא נותן לנו תחושה של מנהיג"

תהיה שר בממשלת נתניהו?
"זה נראה לי די דמיוני. אבל אם נתניהו יעשה את מעשה בגין או את מעשה שרון, כלומר אם נתניהו יבין שהוא הולך בנתיב של ריסוק וינסה יחד עם כוחות המרכז והשמאל לשנות כיוון - יהיה על מה לדבר. נכון שזה נראה די דמיוני אבל להגיד ישר לא, נראה לי לא נכון. למה לקבוע מראש עמדה נחרצת שלא נשב בממשלה? הנתונים והמציאות מראים שלא נהיה שם, אבל למה להגיד את זה?"

>> "מבולבלים? "למי להצביע"- כנסו למחוון הבחירות של mako

עדכוני בחירות סביב השעון

מערכת בחירות 2013 מגיעה ליישורת האחרונה שלה, ואנחנו כאן ב-mako עם דיווחים ועדכונים שוטפים מהשטח, מהקמפיינים, ממטות המועמדים ומהנעשה ברשת.

אז על מה מדברים היום במערכת הפוליטית? מה נתניהו מתכנן? האם לבני ויחימוביץ' יגיעו סוף סוף להסכמה? בנט ממשיך לעלות בסקרים? מי תוקף את מי? איזה תשדיר בחירות הסעיר את המדינה? מה רץ היום בפייסבוק? ואיפה נמצאים המתמודדים עכשיו?

כל ההתפחויות האחרונות, הדיווחים, הציטוטים והחדשות ממערכת הבחירות הסוערת הזאת, במבזק בחירות מעודכן סביב השעון כאן ב-mako בהגשת יעקב אילון. אתם מוזמנים להגיב לאירועי היום ולחדשות ממערכת הבחירות שמגיעה לשיאה, כאן בתגובות.