שר החינוך גדעון סער נכנס לאולם בגני התערוכה לקול תשואות של עשרות מתומכיו שקראו בשמו שוב ושוב. סער, שנבחר הערב במקום הראשון בבחירות המקדימות לרשימת הליכוד לכנסת ה-19 נראה מעט שיכור מהניצחון. "זה חסר תקדים, אני לא זוכר שר חינוך שהגיע למקום הזה", הצהיר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"אני חושב שמה שדיבר זה העשייה שלי בחינוך ומפלגה", הסביר סער את המקום הגבוה בו נבחר ולא הסתיר את הפתעתו. "אנחנו לא מתנצלים על העמדות הלאומיות שלנו, הליכוד היא תנועה שעומדת לימין שלטון החוק".

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, שנבחר בפעם השלישית ברציפות במקום השני ברשימת המפלגה דחה את הטענות לדילים פוליטיים בהצבעה הנוכחית. "לא היה שום דיל ושום שיתוף פעולה", הצהיר. "התוצאה הסופית היא תעודה לתנועת הליכוד".

"מה שיפה אצלנו זה שאף אחד לא משוריין", הבהיר השר ארדן. "זה גורם לנו להמשיך בכל עת בעשייה על מנת לשכנע את ציבור המצביעים".

על פי תוצאות הפריימריז, נראה כי הליכוד שבר ימינה ואיבד כמה משריו הבכירים. השרים מיכאל איתן, אבי דיכטר, דן מרידור ובני בגין בחוץ. במקומות גבוהים מצאו עצמם מספר מהסממנים היותר ימניים של המפלגה במקומות גבוהים ברשימה, ובהם חברי הכנסת דני דנון, יריב לוין וזאב אלקין.