האיחוד המדובר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן יעמוד היום למבחן של חברי ועידת הליכוד, שיידרשו לאשר את ההסדר שהושג. גורמים שונים בליכוד מנסים להביא לקיומה של הצבעה חשאית, שצפויה להיות בעייתית יותר עבור תומכי האיחוד. מנגד, גם נתניהו נערך - וצפוי לדחות את ההצבעה אם אכן תהיה חשאית, ולקיימה בסניפי המפלגה ברחבי הארץ בעוד יומיים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

המאבק על האיחוד בין הליכוד לישראל ביתנו ייאלץ לעבור ככל הנראה דרך בירוקרטיה ותמרונים פוליטיים. מצד אחד, המתנגדים למהלך מנסים במרץ לאסוף את 400 החתימות הדרושות כדי לקיים הצבעה חשאית בשאלת ההסכם עם ליברמן, מה שצפוי להפחית את סיכוייו לעבור.

אבל על רקע הניסיונות האלה, גם לנתניהו יש תוכנית גיבוי. אם אכן תאושר ההצבעה החשאית, הוא צפוי לבקש לדחות את ההכרעה בנושא - ולהעבירה לסניפי המפלגה ברחבי הארץ. במקרה כזה, ההצבעה תתקיים למעשה רק בעוד יומיים, בכל סניפי הליכוד. בכך, צפוי נתניהו להגדיל את אחוז ההשתתפות ואת יכולתו של הרוב הדומם, התומך בו, להשתתף בהכרעה.

הליכוד במתח: הצבעה גלויה או חשאית

הערב - הוועידה תכריע. ארכיון (צילום: חדשות 2 - יוסי זילברמן)
הערב - הוועידה תכריע. ארכיון | צילום: חדשות 2 - יוסי זילברמן

עם זאת, בסביבתו של נתניהו מקווים שמספר החתימות הנדרש לקיום הצבעה חשאית לא יושג, והאיחוד יאושר באופן מהיר וחלק, כבר הערב.

אתמול נפגש ראש הממשלה עם ראשי רשויות של הליכוד, הנחשבים לתומכיו. הוא ביקש מהם להיות פעילים בתוך הוועידה ולתמוך בעמדויתיו ובאיחוד עם ליברמן, והצליח להשיג את הסכמתם.

נתונים נוספים שעשויים לסייע לנתניהו בהעברת המהלך הוא תוצאות הסקרים המתפרסמים עד כה, ובוחנים את השפעת האיחוד על דעות הבוחרים. סקר חדשות 2 שפורסם אתמול, צופה לרשימת "הליכוד-ביתנו" החדשה 42 מנדטים - שיבטיחו את מקומם כסיעה הגדולה בכנסת. נתניהו הביע שביעות רצון מהנתונים, נוכח העובדה שהם התקבלו עוד טרם פתיחת הקמפיין הרשמי של המפלגה.