בעבודה לא רוצים תקלות (צילום: חדשות 2)
בעבודה לא רוצים תקלות | צילום: חדשות 2

הפארסה בפריימריז בליכוד הסתיימה נכון לשעות הלילה המוקדמות בהחלטה להאריך את שעות פעילות הקלפיות עד לחצות. אך אחוזי ההצבעה הגבוהים שהיו בניגוד גמור לתקלות הביאו גורמים בליכוד לשקול את פתיחת הקלפיות גם מחר. לבסוף הוחלט באופן סופי - להעניק לבוחרים יום הצבעה נוסף. הקלפיות ייפתחו בשעה 11:00 וייסגרו כעבור עשר שעות ב-21:00.  

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

עם תום יום ההצבעה הראשון בשעה חצות עמד אחוז ההצבעה על 51.6% מצביעים. לשם השוואה, בבחירות הקודמות שנערכו ב-2008 הצביעו בסך הכל כ-50% מבעלי זכות הבחירה. בפני מפלגת השלטון ניצבה דילמה - מבחינה משפטית הם היו חייבים לתת יום הצבעה נוסף, וזה מחשש לתביעות של אנשים שלא הצליחו לממש את זכותם בשל התקלות הרבות.

אך אחוזי ההצבעה הגבוהים הביאו את מטה הבחירות של המפלגה לשקול את נעילת הקלפיות עוד אתמול בלילה, ופה התעוררה בעיה נוספת - נעילה שכזו תוביל למצב שבו הליכוד מאבד את התעניינות התקשורתית שאמורה הייתה להיות בשעות הערב - שעות צפיית השיא בטלוויזיה. ולכן הפתרון עליו הוחלט לבסוף הוא פתיחת הקלפיות ליום נוסף של הצבעה שייארך עשר שעות - מ-11:00 ועד לשעה 21:00. ההערכה היא שהכרזת התוצאות תהיה בסמוך לשעת הנעילה.

היערכות חדשה גם במפלגת העבודה

בתוך כך החליטה אמש ועדת הבחירות של מפלגת העבודה כי לפי שעה הבחירות בשיטה הממוחשבת יתקיימו כמתוכנן. הבוקר יתקיים דיון מיוחד להפקת המסקנות והלקחים בליכוד. בניגוד לפריימריז אתמול, נערכו בעבודה למקרה דומה ויגבו את הקלפיות בפתקים באופן שיאפשר החלפה לשיטה הקודמת בתוך זמן קצר.

כמו כן חתמו אנשי העבודה חוזה עם חברת סריקה שתקלוט במידת הצורך את כלל טפסי ההצבעה על מנת להפיק את התוצאות. נכון לעכשיו אנשי המקצוע לומדים את אירועי אתמול בליכוד על מנת להפיק את המסקנות המתאימות ולהיערך בהתאם. כזכור, על פי החלטת ועדת הבחירות ועל מנת למנוע השפעות פסולות, הוחלט כי במסגרת ההצבעה לא יסומנו המועמדים במספרים וכן תוצאות ההצבעות יפורסמו ברמה הארצית בלבד (ללא פירוט של ההצבעה על פי קלפיות).