העוברים והשבים בפארק רעננה צפו היום במחזה נדיר - משחק כדורסל רב משתתפים, שעל חולצותיהם, במקום מספרים או שמות שחקנים מפורסמים - חולצות של המפלגות השונות, מגוש המרכז-שמאל. בין השחקנים היו גם יושבת ראש התנועה ציפי לבני, מספר 3 ברשימת יש עתיד של יאיר לפיד, ראש עיריית הרצליה יעל גרמן, וניצן הורוביץ ממרצ. כולם הגיעו כדי למחות על הדרת הילדה שירן גרינבוים ממשחק כדורסל בליגת הילדים - וגם, להפגין כישורים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

המשחק אורגן על ידי תנועת ישראל חופשית במטרה למחות לדבריהם על תופעת הדרת הנשים ולהוכיח ש"ברעננה יש רוב פלורליסטי המתנגד להדרה". יש עתיד, התנועה, מפלגת העבודה ומרצ, כאמור, שלחו כולם את נציגיהם.

גיוס קולות לא שגרתי. לבני (צילום: ישראל חופשית)
גיוס קולות לא שגרתי. לבני | צילום: ישראל חופשית

גרמן התריעה כי "דגל שחור מתנוסס מעל ראשה של מדינת ישראל". "לא יכול להיות שבמדינה מתוקנת בשנת 2013, נשים מודרות ומושפלות במרחב הציבורי", טענה מספר 3 ברשימת יש עתיד,  "נפעל לשנות את המצב הקיים ולחזור למקורות של מקימי המדינה".

חבר הכנסת ניצן הורוביץ ממרצ התרעם מנגד - "הדרת נשים היא תופעה דוחה ומגעילה במיוחד, ואנחנו רואים שהיא זולגת גם לתחומים כמו ספורט. הדרך היחידה היא להילחם בה בלי פשרות. אין כאן שום מקום לסלחנות, הבנה והתחשבות. הדרת נשים, לא בבית ספרנו, נקודה".

"הדרת נשים - לא בבית ספרנו". הורוביץ (צילום: ישראל חופשית)
"הדרת נשים - לא בבית ספרנו". הורוביץ | צילום: ישראל חופשית

נינו אבסדזה מהעבודה הסבירה מדוע בחרה להשתתף באירוע. "אני פה, כי מדינה לא יכולה להיות דמוקרטית כל עוד יש בה האדרת נשים. בזמן האחרון קיים צורך מיידי להילחם בתופעות אנטי- דמוקרטיות שנתמכות ע"י אנשי ציבור. כמו: משה פייגלין וכמו, הנהגת הבית היהודי."