מפלגת העבודה השיקה היום את קמפיין הבחירות שלה באירוע שהתקיים במטה הארגון של המפלגה בתל אביב. הכותרת: "ביבי טוב לעשירים - שלי טובה בשבילך".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

זהו השלב השני של הקמפיין, אחרי שלפני כחודש נתלו שלטי מחאה אותנטיים כמו: "ילדים זה לא מותרות" עם הסיומת "ועכשיו מצביעים. שלי יחימוביץ'".

בעבודה הדגישו כי "מטרת הקמפיין היא לחדד את האלטרנטיבות הברורות העומדות בפני הציבור - כלכלת העשירים שמוביל נתניהו, שפוגעת במעמד הביניים והעניים, מול הכלכלה ההוגנת שמציגה יחימוביץ'".

"חוסנה של המדינה נובע מחברה צודקת"

העבודה, באמצעות הקמפיין, מנסה לחייב את נתניהו להתעמת עם הנושאים שהובילו את ההחלטה ללכת לבחירות - שאלת תקציב המדינה והדרך לשיפור חיי האזרחים."הקמפיין מבטא את התפיסה, לפיה חוסנה של מדינת ישראל נובע מחברה צודקת וכלכלה הוגנת", אמרו במפלגה.

במפלגתה של יחימוביץ' הסבירו: "הנחת היסוד של הקמפיין, שנובעת מסדר יום אידיאולוגי וממחקרי עומק וסקרים, היא שבעשור האחרון במהלכו הוביל נתניהו את התחום נאלץ הציבור להתמודד עם מדיניות שדרדרה את תנאי הקיום היומיומיים שלו, שחקה לחלוטין את מעמד הביניים ופגעה אנושות בחלשים".

אולמרט תוקף את תכנית יחימוביץ'

אהוד אולמרט (צילום: אלירן אביטל)
אולמרט נגד יחימוביץ' | צילום: אלירן אביטל

במקביל, תקף היום ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט את תוכניתה הכלכלית של יחימוביץ'. במהלך נאומו בוועידת העסקים של גלובס אמר אולמרט: "חודש וחצי לפני הבחירות וכבר ניתן להבחין בשיח הפוליטי: הכה את עולם העסקים ותציל את הכלכלה. זה פופולרי ואם תוסיף לזה את קח מהעשירים את הכספים שלהם, תעשוק אותם ותעיק עליהם במסים כבדים - זה עוד יותר פופולרי".

אולמרט המשיך לתקוף את יחימוביץ' ואמר: "כבר אחת המפלגות הגדולות הגישה תוכנית כלכלית חדשה שבמוקדה תוספת של כ-28 מיליארד שקל להוצאות הממשלה בכל שנה ב-5 השנים הקרובות. איך אפשר לדבר על הגדלת ההוצאה? הרי כל שנה צריך לקצץ בהוצאות כדי לעמוד בגירעון מתקבל על הדעת. הצעות כאלה הן חלק מפופוליזם שטחי ובלתי אחראי".

בעבודה לא נשארו חייבים והשיבו לאולמרט. "מפלגת העבודה לא רק שאינה שונאת עשירים, אלא שהיא אף מעודדת את המגזר העסקי, פועלת להגברת התחרות במשק ותסייע לרוב המוחלט של תושבי ישראל", אמר העיתונאי לשעבר מיקי רוזנטל המתמודד ברשימת העבודה לכנסת.

הוא הוסיף: "לא מקרי הוא שאולמרט, שהשתתף במשך שנים רבות בחגיגת ההון-שלטון והזרים מתוקף תפקידיו השונים מאות מיליונים לעשירי ישראל, מתייצב עכשיו לצידם. כמי שהורשע בהפרת אמונים, וכמי שנפסק שהסתובב עם מעטפות של דולרים היה עושה אולמרט טוב, לו היה נמנע מלהתבטא בנושאים אלו ונעלם מהציבוריות הישראלית".