מאבק משותף, פרס וקיציס (צילום: יוסף אבי יאיר אנגל)
קיציס ופרס: "בוחר מביא חבר", מתוך הקמפיי | צילום: יוסף אבי יאיר אנגל

בעוד 19 ימים יתקיימו הבחירות לכנסת, והמפלגות מחממות מנועים לקראת יום ההצבעה הקרב. ואולם בוועדת הבחירות המרכזית חוששים כי אחוז גבוה מקרב אזרחי ישראל יבחר שלא לפקוד את הקלפיות ויוותר על הזכות להצביע. לשם כך ישיק ביום ראשון יו"ר הוועדה, השופט אליקים רובינשטיין יחד עם נשיא המדינה שמעון פרס, קמפיין ברשתות החברתיות הקורא לאזרחי ישראל להצביע.

רוצים עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בתחילת השבוע הבא ישיקו הנשיא ויו"ר ועדת הבחירות המרכזית את מסע ההסברה "בוחר מביא חבר" הכולל קליפ ואפליקציית פייסבוק ייחודית שהופקו במיוחד בכדי לזמן את הבוחרים אל הקלפיות ביום ההצבעה. לצורך צילומי הקליפ המיוחד גויס מגיש "ארץ נהדרת", אייל קיציס, שהצטרף לנשיא פרס ויחד יצאו בפנייה אישית לבוחרים. "ההצבעה היא החובה האזרחית החשובה ביותר, היא זו שתשפיע על עתיד כל אחת ואחד מכם", אומר פרס בסרטון.

במקביל לסרטון, תושק גם אפליקציה מיוחדת שתאפשר לכל משתמשי הרשתות החברתיות להזמין ארבעה חברים ולוודא את הגעתם לקלפיות ביום הבחירות. מטרת האפליקציה היא להניע את הבוחים לממש את זכותם הדמוקרטית, אך גם ליצור מחוייבות בקרב הגולשים להזמין חברים נוספים לצאת ולהצביע.

"35% מהאזרחים אינם ממשים את זכותם להצביע"

"מודאגים מהירידה באחוז המצביעים", פרס (צילום: לע"מ)
"מודאגים מהירידה באחוז המצביעים", פרס | צילום: לע"מ

בבית הנשיא החליטו להיעתר למסע ההסברה הקורא לאזרחים להגיע לקלפיות, בעיקר לנוכח הנתונים שהציגה ועדת הבחירות המרכזית לפיהם 35% מהאזרחים אינם ממשים את זכותם הדמוקרטית להצביע ולהשפיע על גורל המדינה. המגמה המדאיגה הביאה הן את הנשיא והן את יו"ר הוועדה לפתוח בקמפיין בקרב גולשי הרשתות החברתיות, המאופיינים כקהל צעיר יחסית שאפשר שזו תהא ההצבעה הראשונה בחייהם.