ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב במסיבת עיתונאים שערך על הקדמת הבחירות לעוד שלושה חודשים. במהלך היום התקיימו שורה של התייעצויות בלשכתו של נתניהו, לקראת ההודעה בשעות הקרובות. בחדשות 2 באינטרנט העברנו את הודעתו בשידור חי.  

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"בעת הזאת, מול שתי הטלטלות סביבנו, הביטחונית והכלכלית חובתי כראש הממשלה לשים את האינטרס הלאומי מעל הכל וטובתה של מדינת ישראל מחייב הליכה לבחירות עכשיו ומהר ככל האפשר", הכריז ראש הממשלה במסיבת העיתונאים שכינס הערב. "למדינת ישראל עדיפה מערכת בחירות קצרה של שלושה חדושים על מה שבפועל תהיה מערכת בחירות ארוכה שתימשך שנה שלמה ותפגע קשה במדינת ישראל. אחרי ארבע שנים נלך לבחירות, אני מודה לאזרחי ישראל על הזכות הגדולה שניתה לי לשרת אתכם כראש הממשלה ואני מבקש לקבל מהעם מנדט מחדש להמשיך להנהיג את מדינת ישראל". 

נתניהו הדגיש בתחילת דבריו את יציבות ממשלתו. "בעוד חודשים אחדים נסיים את השנה הרביעית לכהונתה של הממשלה היציבה ביותר בעשרות השנים האחרונות - היציבות הזאת עזרה לנו להשיג את שני היעדים המרכזיים שהבטחנו לאזרח ישראל: חיזקנו את הביטחון בתקופה בה מתחוללת במזרח התיכון טלטלה קשה ומסוכנת,  ושנית, חיזקנו את הכלכלה וזאת תוך כדי משבר עולמי שהביא לקריסתם של כלכלות מרכזיות באירופה ולאבטלה המונית שם", הדגיש ראש הממשלה.

"לנקוט במדיניות ביטחונית וכלכלית אחראית"

"כדי להתמודד עם האתגרים השקענו משאבים גדולים מאוד בחיזוק עוצמתו של צה"ל כמו כיפת ברזל ובניית גדר הביטחון בגבול עם מצרים. ניהלנו מדיניות כלכלית אחראית, כשבמדינות אחרות זה הגיע לאבטלה ואצלנו יש מספר שיא של מקומות עבודה. אנחנו הוספנו השקעות בחינוך, בתשתיות בתחבורה ועוד", הדגיש ראש הממשלה.

עוד ציין כי לפני ישראל אתגרים רבים וגדולים: "מול הטלטלה האזורית והמשבר הכלכלי העולמי, אנו חייבים להמשיך לנקוט במדיניות ביטחונית וכלכלית אחראית כי יש לפנינו עוד הרבה אתגרים - להבטיח שלאירן לא תהיה פצצה גרעינית, להגן על גבולותינו מטרור וממסתננים, לשמור על הסכמי השלום, לעמוד על האינטרסים החיוניים של ישראל בכל משא ומתן עתידי שלום ולהבטיח כלכלה דינמית שתשמור על מקומות העבודה של אזרחי ישראל".

"לא אתן לכלכלה לקרוס כמו באירופה"

ראש הממשלה אמר כי משיחות שערך עם ראשי המפלגות בקואליציה הוא הגיע למסקנה כי לא ניתן להעביר בעת הזאת תקציב אחראי. "אנו עומדים בפתח שנת בחירות, ולצערי בשנת בחירות קשה למפלגות לשים את האינטרס הלאומי מעל האינטרס המפלגתי, והתוצאה של הדבר הזה יכולה להיות בהגדלה מסיבית של הגירעון - מה שידרדר אותנו למצב הכלכלות הקורסות באירופה, ואני לא אתן שזה ייקרה כאן".

היום השלים ראש הממשלה את סבב פגישותיו עם השותפות הקואליציוניות בישיבה עם חברי הכנסת גפני וליצמן מיהדות התורה - ובכך נחתם סבב ההתייעצויות. ההחלטה על הקדמת הבחירות התבשלה בחודשים האחרונים, ונתניהו עשה את השיקול להקדים את הבחירות לאור הביטחון הרב שיש לו כעת בממשלה.