אחרי תוצאות מדגמי הבחירות, לפיהם מפלגת העבודה תזכה ב-17 מנדטים בלבד, התייצבה יושבת ראש המפלגה ח"כ שלי יחימוביץ' לקול מחיאות כפיים במטה מפלגתה המאוכזב והדגישה כי יש סיכוי להחליף את ממשלת נתניהו. היא העלתה את האפשרות שנתניהו לא יצליח להרכיב את הממשלה הבאה, והבהירה כי הציבור הביע חד משמעית אי-אמון בראש הממשלה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מיד לאחר פרסום המדגמים שוחחה יחימוביץ' עם יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד, עם יושבת ראש התנועה ציפי לבני ועם ראשי הסיעות החרדיות. "יכול מאוד להיות שאנחנו נמצאים בפתחו של ערב שפותח הזדמנות גדולה להרכיב ממשלה חלופית לממשלת נתניהו", אמרה בפתח דבריה.

יו"ר העבודה הוסיפה: "אני רוצה להתחייב כאן מולכם ומול הציבור ששומע אותי, שאני אעשה כל שביכולתי כדי לכנס את כל הכוחות שיהוו גוש נגדי לממשלה קיצונית קפיטליסטית שמתאכזרת לאזרחיה. אני מתכוונת לעשות כל שביכולתי לכנס כל כוח אפשרי כדי לייצר את ההזדמנות הזאת, ויש הזדמנות כזאת".

"הציבור אמר לא לנתניהו"

ההכרעה קרובה. נתניהו (צילום: AP)
"הביעו אי אמון בנתניהו" | צילום: AP

היא הדגישה כי צריך לחכות לתוצאות האמת ואמרה שהן יכולות להיות מאוד משמעותיות. "המאזן הבין גושי מאוד שברירי, יש אפשרות להרכיב ממשלה חברתית שתתניע תהליך שלום ויש כוחות שיכולים לחבור יחד כדי לחסום את נתניהו ולהרכיב ממשלה כזאת", אמרה יחימוביץ'. "כל עוד נתניהו ראש ממשלה, שום דבר לא ישתנה. קפיטליזם דורסני דרוויניסטי שלא סופר בני אדם, שמפרק את החברה, בחוסר צדק, שזורק את העניים אל שולי החברה, חברה שבה חצי מהעובדים מרוויחים פחות מ-5,800 שקלים".

יו"ר העבודה אמרה כי התוצאות מוכיחות עד כמה מפלגת נתניהו נחלשה. "תראו את אי האמון המוחלט שזכה לו נתניהו. תראו את ההיחלשות שלו", אמרה. "יחד עם ליברמן הם מגיעים למספר חסר תקדים בקטנותו". לדברי יחימוביץ', "הציבור אמר לא רוצים את מדיניותו של נתניהו. המנדטים שהם מדברים עליהם היום, שעליהם אומרים להם לנאום נאומי ניצחון מגוחכים. קחו את המספר 31, חלקו אותו בין שתי המפלגות, וראו את המספרים".