אין תמונה
"ח"כים נוספים יעברו ל'תנועה'"

ציפי לבני הודיעה בצהריים על חזרתה למגרש הפוליטי, ושעות ספורות אחר כך החלה להתבהר התמונה סביב זהות המתמודדים ברשימתה בבחירות הקרובות: אחר הצהריים הכריזו חברי הכנסת יואל חסון, רחל אדטו, מגלי והבה ושלמה מולה על החלטתם לעזוב את קדימה ולהצטרף ל"תנועה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט העריך מולה שמדובר בתחילתו של גל שילך ויתעצם בימים הקרובים: "אני מניח שעוד הרבה חברי כנסת יעברו ללבני. זה חיוני כי ראינו עד כמה הליכוד קיצוני. חייבים לשמור אל אופייה החזק, הדמוקרטי והחיובי של המדינה. לכן, אני וחבריי החלטנו שלבני היא המועמדת הראויה ביותר כרגע להיות ראש הממשלה ויש לה בהחלט סיכוי לנצח".

לדבריו, על לבני להוביל את גוש השמאל-מרכז לניצחון במערכה הפוליטית הקרובה: "ציפי לבני חזרה לסביבה הפוליטית בגלל הוואקום הדמוקרט. פשוט אין מי שיתמודד מול נתניהו כרגע".

איים והוקפץ בדירוג? ח"כ מולה (צילום: חדשות 2)
"עוד הרבה יעברו ללבני". ח"כ מולה | צילום: חדשות 2

לבני הבוקר: "באתי להילחם למען מדינת ישראל"

לקול תשואות עשרות מתומכיה, הודיעה היום לבני על הקמת מפלגה חדשה וחזרתה לחיים הפוליטיים בבחירות הקרובות לכנסת. "באתי להילחם למען מדינת ישראל", הבהירה.

"התנועה שהקמנו היום תחזיר את התקווה שאבדה והיא היחידה שיכולה לעשות זאת", הצהירה לבני ושלחה עקיצה לעבר ראש הממשלה נתניהו: "יהיה כאן מקום לאנשים שמייצגים את ההדר שנזרק אתמול מהליכוד בקריאות גנאי והשאיר אותה מפלגה שאין בה מקום לציונות ליברלית".

לדברי לבני, היא אינה חוששת מהנתונים הגבוהים שחוזים הסקרים ל"ליכוד ביתנו". "נתניהו הפסיד אתמול בבחירות המקדימות בליכוד - הוא יכול להפסיד שוב גם בבחירות הקרובות", הדגישה.

"קיוויתי שאולמרט יתמודד ולא אני"

לבני הציגה את שמה של המפלגה החדשה - "התנועה", שסמליה מזכירים באופן מפתיע את הלוגו המפורסם של מפלגתה הקודמת - קדימה. "קיוויתי שאולמרט יתמודד ולא אני, כששמעתי על כוונתו הוקל לי, אבל בגלל שהוא לא רץ נכנסתי אני כי המגרש הפוליטי נותר ריק", אמרה ובכך סגרה את הגולל על חזרתו של ראש הממשלה לשעבר.

לבני לא שללה את אפשרות החבירה למפלגות נוספות המייצגות את המרכז. "ההצטרפות שלי מרחיבה את הגוש", טענה. "אני מתחייבת לא להמליץ בפני הנשיא על נתניהו כראש ממשלה אלא על מועמד אחר מתוך הגוש".