עדיין, שומר את הקלפים: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אומר הערב כי עדיין לא החליט מתי יכריז אם יתמודד בבחירות הקרובות או לא. "שום דד-ליין שפורסם בתקשורת באשר להכרזת כוונותיי על ההתמודדות בבחירות אינו נכון", אמר בכינוס באוניברסיטת תל אביב. את הנאום העברנו בשידור חי בחדשות 2 באינטרנט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"הממשלה בראשותי פעלה, בניגוד לממשלת 'הכל דיבורים'", הדגיש ראש הממשלה לשעבר אולמרט. "בעניין הפרקטי, הממשלה הזו זקוקה לשיפור רב, היא יודעת לדבר, אבל לבצע קצת פחות".

מוקדם יותר היום קיבל אולמרט תוצאות סקר שערך על חזרתו האפשרית לפוליטיקה, ועל פי תוצאותיו הוא אמור לקבל את ההחלטה.

בשבוע שעבר ועדת הבחירות דחתה את הפניות לפסול את אולמרט. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט אליקים רובינשטיין דחה את בקשותיהם של תנועת אומ"ץ ושל ח"כ ציפי חוטובלי לפסול את אולמרט מלהתמודד בבחירות. במכתב ששלח רובינשטיין ליו"ר התנועה אריה אבנרי הוא כתב: "חוששני כי למצער לעת הזאת אין בידי להיעתר לפנייתך".

לחץ רב הופעל בתקופה האחרונה על אהוד אולמרט, בייחוד מטעם אנשי קדימה, כדי שיחזור להתמודד במערכת הפוליטית. הסקרים חוזים למפלגה הצטמקות משמעותית בבחירות הבאות, כך שרוב חברי הכנסת המכהנים ייאלצו להישאר בבית. הם משוכנעים כי רק הצטרפות של אולמרט עשויה להביא את המפלגה להישג.

מהערכות שונות עולה כי דווקא הסתבכותו המשפטית של אולמרט מעודדת אותו לגלות סימני עניין בהתמודדות, מתוך מחשבה שהדבר עשוי לגרום לפרקליטות לוותר על הערעור בפרשת טלנסקי. עם זאת, על פי הערכות, אולמרט לא צפוי לרוץ ויתמודד בפעם הבאה.