מבזק גלובס: ועדת ששינסקי 2 (צילום: AP)
יו"ר יש עתיד יאיר לפיד | צילום: AP

המרוץ לבחירות 2013: יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד אמר הבוקר כי לא ייתכן והמעמד הבינוני הישראלי ימשיך להיות הכספומט היחיד של ראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לפעול לשוויון בנטל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

באירוע "שבתרבות" בבת ים, הדגיש לפיד כי "מעמד הביניים אינו סקטור - הוא הרוב. אנחנו המדינה היחידה בעולם בה הרוב מרגיש כאילו הוא מיעוט. אני לא אתן שיעלו עוד מסים למעמד הביניים, הוא גם כך אינו גומר את החודש. המדינה צריכה קודם כל לעזור לאלה שעוזרים לה, לציבור הכי תורם של מדינת ישראל".

הוא הבהיר כי על הממשלה לגייס את החרדים ולשלוח אותם לשוק העבודה. "אין מדינה בעולם שיכולה לשרוד כשמחצית מאזרחיה לא משתתפים במשחק לא החברתי, לא הכלכלי ולא הביטחוני. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה 3 או 4 שנים נוספות בהן תימשך שדידת הקופה הציבורית והעברת כספי המסים של מעמד הביניים רק להתנחלויות מבודדות ולישיבות".

במקביל, סגן יושב ראש מטה ההסברה של הליכוד, ח"כ אופיר אקוניס, אמר באירוע "שבתרבות" בגבעתיים שבין המשימות הראשונות שממשלת הליכוד תעסוק בהן תהיינה סוגיית השוויון בנטל לכל האוכלוסיות בישראל. לדבריו, ראש הממשלה ישאף להקים ממשלה רחבה ככל האפשר: "הליכוד לא פוסל אף מפלגה ציונית כשותפה קואליציונית, למרות שבגוש השמאל ישנן מפלגות שפוסלות מראש את הליכוד וממשיכות לפעול להקמת גוש חוסם".