יו"ר הליכוד בנימין נתניהו רשם לעצמו אמש הישג בנסיון לדחוק את משה פייגלין מחוץ לרשימה ריאלית. בית הדין של המפלגה קיבל את עתירתם של מקורביו, עו"ד יעקב נאמן ואופיר אקוניס, לשעבר סמנכ"ל ההסברה בליכוד ודוברו של נתניהו, וכיום מספר 28 ברשימה.

לפי העתירה, שוריינו במקומות 1-20 ברשימת הליכוד לכנסת 2 מקומות לנשים. מפני שהנשים דווקא הצליחו יותר מהמצופה בפריימריז לליכוד, השיריונים לא דרושים עוד ולכן יש לקדם את כל המועמדים מרשימת המחוזות מקום אחד קדימה. פייגלין הגיע מהרשימה הארצית, ולכן הוא מתדרדר למקום ה-36, 16 מקומות אחורה.

משה פייגלין אמר לחדשות 2 כי "אני מאמין שיהיה בסדר, ולא מתרגש יותר מדי. ברור שההחלטה היא החלטה פוליטית, כל מי שראה את כל הטריקים והלחץ שנתניהו מפעיל יכול היה להניח שהוועדה לא תעמוד בזה."

"כל הפרשנים המשפטיים היו מאוחדים בדעה שאין שום קייס בעניין הזה", הוסיף פייגלין. "ארבע נשים נבחרו לפניי, ברור שזה עניין לא משפטי אלא פוליטי. הלחץ הבלתי נשלט והכל כך לא הגיוני הזה של נתניהו, זה משום שהוא חושש שאני ביום מן הימים אחליף אותו. ואוביל את הליכוד וכן, גם אנהיג את המדינה הזאת".
מאוחר יותר אמר פייגלין כי לא יערער על ההחלטה מכיוון שאינו מאמין במערכת המשפט במדינה.

בתגובה לדבריו נמסר מדוברות הליכוד כי "ועדת הבחירות של הליכוד, בראשות השופט בדימוס יהושע גרוס אמרה את דברה ואיננו מתערבים בכך. במידה ופייגלין חפץ בכך, ביכולתו לפנות לבית הדין של הליכוד, שרק לפני שבועות אחדים הביע בו אמון".

הפייגלינים והמורדים בחוץ

קבלת העתירה לא משפיעה רק על משה פייגלין עצמו. לאחר השינויים במקומות, כל ה"פייגלינים" שהיו בעשירייה השנייה, כולל פייגלין עצמו, נדחקו החוצה לעשירייה השלישית. בנוסף, יקירתו של נתניהו מירי רגב עולה למקום ה-27, בעוד המורדים לשעבר מיכאל רצון ואהוד יתום נדחקים למקומות ה-37 וה-38.

בעקבות ההחלטה אמר עוזי דיין כי "בשלב כזה, חשוב לאחד את השורות. פייגלין צריך לקבל את ההחלטה כמות שהיא. אף אחד בליכוד לא מתכוון לחלק את ירושלים, אבל אסור שפייגלין יחלק את הליכוד".

אחרי התייעצויות קדחתניות לפני יומיים בלשכת נתניהו, נמצאה הפרצה המשפטית שדרדרה את משה פייגלין, הסמן הימני בליכוד ויריבו של נתניהו במפלגה, למקום ה-36. ביום שלישי הוגש מכתב דחוף לוועדת הבחירות ולמזכירות הליכוד מטעמו של עו"ד יעקב נאמן, שלכאורה לא קשור ליו"ר המפלגה אבל נחשב למקורב שלו, ומטעם - כאמור - אופיר אקוניס.

כך נאמר במכתב - "בשיבוץ מועמדים לאחר איתור הצורך בהבטחת ייצוג לנשים נפלה טעות חמורה. במקום שכל הרשימה תקודם בהתאמה למספר הנשים, קודם מקומם של מועמדים מסוימים לרשימה הארצית בעוד שהמועמדים הנבחרים, בהתאם למחוזות, נותרו ללא שינוי".