"אם נתפשר ונשב בממשלה שאינה הולכת בדרכנו, זו תהיה בגידה בבוחרינו" - כך אמרה הערב יו"ר מפלגת קדימה ציפי לבני לחברי סיעתה בישיבה שקיימה הסיעה בכנסת שעה קלה לפני הפגישה בין לבני לבנימין נתניהו, הערב ב-21:30 בירושלים.

בתום הפגישה קיבלה לבני את מה שביקשה – תמיכת הסיעה בעמדתה. "סיעת קדימה מגבה את יו"ר התנועה בהובלת עקרונות התנועה יתם הלכנו אל הבוחר והבטחת מימושם כתנאי לכל כניסה לממשלה", אמר יו"ר הסיעה ח"כ יואל חסון.

נתניהו צפוי לומר ללבני בפגישה שהוא מוכן להרחיק לכת עבור הצטרפות קדימה לממשלה. לבני תציב בפניו דרישות ברורות בתחום המדיני והאזרחי. נתניהו, שבוודאי יבקש להקים צוותי מו"מ שילבנו את הפרטים, ישמע תשובה נחרצת: אין צוותי מו"מ בלי שאקבל תשובה חיובית על התנאים האלה. לכן, ההערכה היא שנתניהו ייאלץ לוותר על קדימה ולהרכיב ממשלת ימין צרה.

"בחירה בין תקווה לייאוש"

לבני דיברה בישיבת סיעת קדימה הערב על מהות, תוכן ודרך ואמרה: "אמרתי שהבחירה היא בין תקווה לייאוש, בין קידום רעיון שתי מדינות לשני עמים ובין היעדר דרך בנושא. דיברנו על שינוי שיטת ממשל ודיברנו על מדינה יהודית דמוקרטית ולא כפייה.

"על זה ביקשנו את אמון הבוחר ועל זה קיבלנו את אמון הבוחרים בגל ענק של תמיכה שלא נראה כמותו הרבה זמן בפוליטיקה. ביקשנו יפויי כוח להוביל דרך, ואם לא נוביל את הדרך שלנו ונתפשר עליה בממשלה שלא תלך בדרכנו, זו תהיה מעילה באמון".

ומה חושבים חבריה של לבני? רוב השרים שדיברו בישיבה תומכים בקו של לבני. "אחדות לא מתחילה בממשלת ימין קיצונית שמבקשת גושפנקא בתוך מדינת ישראל ולקהילה הבינלאומית בדמות מפלגת מרכז", אמר השר רוני בר-און.

קבוצת ראשי ערים מקדימה החלה להחתים חברי מפלגה התומכים בעמדת לבני שלפיה יש ללכת לאופוזיציה. כוונת ראשי הערים להחתים אלף מתפקדים, וּבכך להפעיל לחץ על מתנגדי לבני בסיעה להתיישר לפי עמדת היו"ר.

הווידאופדיה: בנימין נתניהו

הווידאופדיה: ציפי לבני