מציגים את המפלגה החדשה (צילום: חדשות)
המפלגה הערבית החדשה | צילום: חדשות

"האינטרס של האזרח הערבי עולה על כל עיסוק בדבר אחר גם אם מדובר בפלסטינים", אומר היום ח"כ עבאס זכור, ראש המפלגה הערבית החדשה המכונה "אל-ווסט אל-ערבי" (מפלגת המגזר הערבי). במסיבת עיתונאים שנערכה היום בעכו, בה השתתפו עשרות אזרחים מהמגזר הערבי, הוכרז רשמית על הקמת המפלגה.

במפלגה החדשה חברים שישה מועמדים מכל המגזרים: מועמד מהמגזר הבדואי בדרום, מהמגזר הבדואי בצפון, מועמדת נוצרייה ועוד מועמד מאום אל-פאחם. בין המועמדים גם ח"כ ממפלגת רע"מ-תע"ל, עבאס זכור.

מקימי המפלגה הבטיחו היום במסיבת העיתונאים שהמצע של המפלגה יהיה שונה לחלוטין מהמצע של המפלגות הערביות הקיימות היום. לטענתם, חברי הכנסת שמציגות המפלגות הערביות הזניחו את הציבור הערבי בישראל והשקיעו יותר בעניין הפלסטיני. "בזמן שאנחנו לא זוכים לתשומת לב מהעולם הערבי והאיסלמי, אנחנו חושבים היום רק על עצמנו ועל על עתיד שלנו במדינת ישראל", הסביר ח"כ עבאס זכור את הסיבה להקמת המפלגה החדשה. זכור קרא לשאר המפלגות הערביות להתאחד למפלגה אחת שמייצגת את האוכלוסייה הערבית: "אנחנו קוראים למפלגות הערביות להתאחד למפלגה אחת", והבטיח כי אם אכן יתאחדו המפלגות הערביות אז לא תוקם המפלגה החדשה. "במידה וזה לא יקרה נמשיך לרוץ במפלגה החדשה", אמר זכור, "רק במצב שכל המפלגות הערביות יתאחדו עם מפלגה אחת, אז אנחנו נוותר".

לא שוללים הצטרפות לממשלת שמאל

ח"כ עבאס זכור וח"כ לשעבר מוחמד כנעאן הדגישו כי אינם שוללים את האפשרות להצטרף לממשלת שמאל לכשתוקם בעתיד, דבר אשר ללא ספק לא יתקבל על הדעת בקרב המפלגות הערביות האחרות. "אנחנו מתעלים על שתי מפלגות ערביות שנמצאות היום" אמר כנעאן והבטיח כי מפלגתו החדשה תשיג יותר משלושה מנדטים.

הקמת המפלגה עוררה גל של התנגדות וביקורת מצד המפלגות האחרות במגזר הערבי, שטענו כי הדבר יזיק להן וישפיע על הסיכויים להכניס יותר חברי כנסת בכנסת הבאה.