אדם זר שהיה מגיע הלילה לנמל תל אביב לא היה יכול לנחש שהבחירות התקיימו כבר בשבוע שעבר. כאילו ביבי לא רלוונטי וגוש הימין לא קיים, ציפי לבני חזרה לחגוג באחד המועדונים הגדולים של תל אביב, הפעם- כדי להגיד תודה לפעילים על המאמץ שהשקיעו במערכת הבחירות.

"אף אחד לא יכול לקחת את הניצחון הזה מאיתנו", אמרה לבני בנאומה. על פי איך שזה נראה במועדון, הפעילים האמינו לה וחרכו את רחבת הריקודים, אם כי רובם, בעיקר המבוגרים יותר, העדיפו להסתלק מייד אחרי הנאום.

את התכנית האומנותית בערב עיטרו דורי בן זאב וסי היימן, שהקדישה את שירה גיבור גדול לשרת החוץ:"זה בשבילך, גיבורה שלנו".

כמו לבני, מאות הפעילים שהגיעו למועדון לא היו נראו מוטרדים מהאפשרות שנתניהו הוא יהיה זה שיקים את הממשלה הבאה:"על פי מה שאני יודע בדמוקרטיה, המפלגה שמקבלת את המספר הגבוה ביותר של מנדטים צריכה להקים את הממשלה", אמר אחד הפעילים.

פרס: אתחשב ברחשי העם

היום יחל נשיא המדינה שמעון פרס בהתייעצויות עם נציגי המפלגות, לפני שיחליט על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה. בקדימה המשיכו להגביר אתמול את הלחץ, וגם בליכוד משקיעים מאמצים להשיג רוב ולהציגו לנשיא.

בתחילת השבוע התייחס הנשיא פרס, לראשונה מאז היוודע תוצאות הבחירות לכנסת, לסוגיית הרכבת הממשלה. "אתחשב ברחשי העם ואפעל ביושר ולפי חוק", אמר בדברים שנשא בפני 900 תלמידים בבאר שבע. "העם אמר לי להתחשב בבחירות, וזאת אעשה. "העם לא אמר לי לכפות משהו". אחליט רק אחרי שאשמע את כל המועמדים וההמלצה שלהם".