"במבצע בעזה השגנו את יעד ההרתעה. לגבי ההברחות אני סקפטי", כך אמר היום הרמטכ"ל לשעבר והמתמודד ברשימת הליכוד משה בוגי יעלון. כשנשאל איך נכון היה לסיים את הלחימה ענה הרמטכ"ל לשעבר כי "במלחמת לבנון היינו משיגים הרבה יותר אם היינו מסיימים את הלחימה אחרי 5 ימים", ואילו במבצע בעזה "העשרה ימים הראשונים היו טובים ונכונים, אך קצת דשדשנו בעשרת הימים האחרונים".

"השקט ברצועה הוא אינטרס של חמאס", הוסף יעלון באירוע שבתרבות בבאר שבע. "הארגון זקוק לשנה שקטה כדי להתחמש מחדש".

יעלון לא התרגש ממספר ההרוגים הגדול בצד הפלסטיני, והעלה ספקות על אמיתות המספרים. "יש פה תעשיית שקר שמעורבים בו גם ארגוני זכויות האדם הבין-לאומים", אמר יעלון וציין כי אין זו הפעם הראשונה בו מספרים שמשחררים הארגונים מתבררים כמוגזמים ומופרכים. "הם מכניסים נערים מתאבדים לקטגוריה של 'ילדים לא מעורבים', אמר.

יעלון החמיא לרמטכ"ל אשכנזי וגם לניהול המלחמה אך גם תקף את ההנהגה המדינית שמולה הליכוד יתמודד בבחירות הקרובות. "אני מקווה שהחיילים לא שמעו רדיו וקראו עיתונים. היה פה ויכוח פוליטי שבו כל אחד מנסה לנכס לעצמו את הצלחות המבצע. אין ספק שזה גרם לנזקים חמורים".

יעלון שב לתקוף את התנהלות הממשלה וחזר על ביקורתו בניהול מלחמת לבנון. "השבר המנהיגותי שנתקלתי בו במלחמת לבנון השנייה הזכיר לי את הטראומה והשבר של מלחמת יום כיפור". על הבחירה בליכוד לאחר שגדל בתנועה הקיבוצית המפא"יניקית הוא אמר "מפלגת העבודה מזמן איבדה את דרכה. ההנהגה הנוכחית משלה את העם ומשקרת לו בכך שניתן להגיע לשלום אם רק נבצע עוד כמה ויתורים".