עכשיו זה רשמי: הבחירות לכנסת הבאה יתקיימו ב-10 בפברואר 2009.

יו"ר הכנסת, דליה איציק, כינסה היום בצהריים את ראשי הסיעות בכנסת בכדי לנסות ולהגיע למועד מוסכם לבחירות. אולם עוד לפני הכניסה לישיבה, כל הסיעות הגיעו למסקנה שלא לחוקק חוק להקדמת הבחירות, כדי להימנע ממצב שבו הבחירות יידחו עוד בשל החוק.

יו"ר סיעת קדימה, ח"כ יואל חסון, ויו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער, הודיעו שניהם במקביל כי סיעותיהם לא יעלו הצעת חוק לפיזור הכנסת ולבחירות חדשות, מחשש שהצעת חוק זו תוביל דווקא לעריכת הבחירות במועד מאוחר יותר. לפיכך מסתמן כי הבחירות יערכו בתוך 110 ימים, כלומר – ב-10 בפברואר 2009.

הליכוד וקדימה החליפו האשמות בשאלה מי אחראי לכך שהבחירות לא הוקדמו עוד, אולם בכל מקרה מדובר במערכת בחירות קצרה באופן יחסי לעומת מערכות בחירות קודמות, והיא תיארך שלושה חודשים וחצי.

אתמול הגיש נשיא המדינה שמעון פרס מכתב רשמי ליו"ר הכנסת דליה איציק, בו הודיע על החלטתו - הולכים לבחירות. במהלך כל שעות הבוקר קיים פרס התייעצויות מרתוניות ונפגש עם כל נציגי סיעות הבית. כל סיעה העלתה סוגיות שונות בפני הנשיא, אולם כולם היו תמימי דעים: אין צורך להציג מועמד חדש - יש ללכת לבחירות.

נציגי סיעת ישראל ביתנו המליצו לפרס ללכת לבחירות מוקדמות בהקדם האפשרי. "חייבים להביא ליציבות וסדר במדינה", אמרו נציגי הסיעה לפרס, שגם דנו עימו על שינוי שיטת הממשל בישראל. גם בסיעת קדימה דוחפים לבחירות מוקדמות ככל האפשר. יו"ר קדימה ציפי לבני הודיעה לנשיא ביום ראשון בתום התייעצויות ארוכות, כי היא נכשלה בהרכבת קואליציה וכי יש ללכת לבחירות. עד לרגע האחרון לבני עוד ניהלה מו"מ ואנשיה הצעידו חברי כנסת ושרים ממפלגות שונות, ביניהם שרי העבודה, בניסיון לגייס את שלושת חברי הכנסת של דגל התורה, שהם חלק מיהדות התורה, בכל זאת לקואליציה.אתמול נפתח מושב החורף של הכנסת.

"ברגע שציפי לבני נוכחה לדעת שהברירה היא בין סחטנות לבין הליכה לבחירות, היא קיבלה החלטה: די לסחטנות - הולכים לבחירות מהירות", אמר יו"ר צוות המו"מ של קדימה לחדשות 2 באינטרנט. "הציבור יבחר בין הפקרות לבין מנהיגות אחראית".