צפו בסיפורים המעניינים של 17.8 לאורך השנים (צילום: חדשות 2)
חיים רמון | צילום: חדשות 2

עם היוודע תוצאות הפריימריז, כמו בכל תחרות, מייד צפות להן רשימות ה"מאוכזבים", ה"מרוצים", וגם ה"מפתיעים".

הפתעת הרשימה, אפשר לומר, היא ללא ספק של שר האוצר רוני בר-און, שהגיע למקום השלישי בפריימריז ודורג במקום החמישי הכללי בתנועה לקראת הבחירות הקרובות. כל זאת למרות האכזבות ממנו בחודשים האחרונים.

גם יו"ר הסוכנות היהודית וראש עיריית רעננה לשעבר, זאב ביילסקי, ה"רכש החדש" של קדימה, שהתברג במקום ה-15 הכללי, יכול להיות מרוצה מאוד מהכניסה הגבוהה שלו יחד עם נחמן שי שבמקום ה-18.

את נבחרת המאוכזבים מוביל ללא ספק המשנה לראש הממשלה חיים רמון, שדורג במקום ה-17 בלבד. עוד מאוכזבת היא ח"כ רונית תירוש, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, שהתברגה במקום ה-16 הכללי, אך ציפתה למקום גבוה יותר. מכה ניצחת הייתה גם לישראל חסון, שהצטרפותו התקשורתית ממפלגת "ישראל ביתנו" לא כל כך עזרה לו, והוא נכנס רק למקום ה-25 הכולל ברשימה.

תגרת ידיים בין נציגי הדרוזים

על רשימת המאוכזבים נמנים גם חברי הכנסת ה"חלוצים" של המפלגה, מראשי מייסדיה - מנחם בן ששון שהתברג במקום ה-35 והלא ריאלי למדי, וגם דוד טל, שנכנס למקום ה-39.

ועל הערב המוצלח בקדימה, הצליחה להעיב מהומה רבת משתתפים בה השתלבה גם תיגרה של ממש, בין אנשיהם של שני המתמודדים הדרוזים ברשימה, מגלי והבה ואכרם חסן. אנשיו של חסן, שסיים רק במקום ה-37, צעקו בסיום האירוע על אנשיו של והבה וטענו כי זה קיבל את מקומו באמצעות דיל של מופז.

במקום התפתחה תגרת ידיים בה כמה פעילים נפצעו קל. אנשיו של חסן השמיעו אף קריאות כמו "אנחנו חוזרים לליכוד" ו"קדימה מושחתת". יש לציין, כי המקום ה-21, בו התברג והבה, שוריין מראש לנציג דרוזי ברשימה.