השעון לקראת הבחירות מתקתק, ולאחר סיום המבצע בעזה שבות המפלגות להריץ את הקמפיינים שלהם.

הבוקר השיקה התנועה החדשה-מרצ את קמפיין הבחירות שלה בבית סוקולוב בתל אביב. אמנם כבר כמה שבועות שברחובות מופיעים שלטי חוצות עם תמונתו של חיים אורון (ג'ומס), וסרטונים בכיכובו של ניצן הורוביץ מגיעים ליו-טיוב אך רק היום, שלושה שבועות לפני יום הבחירות, מתחילים במרצ במרתון של בחירות.

מרצ (צילום: חדשות 2 - יוסי זילברמן)
ראשי מרצ, היום בהצגת הקמפיין | צילום: חדשות 2 - יוסי זילברמן

בפתח דבריו התייחס אורון לדברי ליברמן כנגד חברי הכנסת הערבים אתמול בבית המשפט העליון. "אני פונה ליושבת ראש קדימה וליושב ראש העבודה ושואל אותם היום, האם אתם מתכוונים לשבת בממשלה אחת עם מי שמנהל קמפיין נגד הציבור הערבי בארץ". אורון הוסיף כי "למדנו שכאשר פוסלים את הזר, זה ממשיך הלאה לזה שמתנגדים לדעותיו והלאה והלאה". אורון הצהיר כי מרצ הולכת להוביל נגד ההסתה הזאת.

בהמשך הבטיח ג'ומס כי מרצ לא תצטרף בשום מקרה לממשלה בראשות הליכוד: "מטרתנו היא ממשלה נגד ביבי, אנחנו לא רואים עצמנו שותפים לממשלה שביבי עומד בראשה", אמר.

צלי רשף, שדיבר אחרי אורון, התייחס אף הוא לליברמן כשאמר "הליברמניזם, יותר מסוכן מהכהניזם, הליברמניזם היא אותה גברת כמעט באותה אדרת, ואין פוצה פה ומצפצף". עוד הוסיף רשף בנוגע לממשלה העתידית המסתמנת, "ממשלה עם ש"ס, הליכוד, האיחוד הלאומי, ישראל ביתנו זו ממשלה מאד קשה למדינת ישראל".

בהמשך, הרכש התקשורתי והירוק, ניצן הורוביץ, הבטיח כי יפעל למען תחבורה ירוקה יותר וזמינה יותר, "אנחנו מדברים על תחבורה בשבת, לילית, 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע". עוד הזהיר הורוביץ מספר פעמים כי הצבעה למפלגות הירוקות "תזרוק לפח קולות רבים" שילכו לאיבוד.

והייתה גם הצגת קמפיין. דרור שטרנשוס, יועץ אסטרטגי לקמפיין הצהיר בנוגע לסיסמת הבחירות  "אנחנו לא מתפשרים למרות הדימוי כביכול, אנחנו מתכוונים לעשות כל מאמץ להגיע אל הבוחרים הפוטנציאלים ולומר להם אל תתייאשו, תצביעו". עוד אמר היועץ כי "בסקרים אנחנו מגלים שזאת פעם ראשונה שרבע מהציבור מתלבט, אל תמליכו עדיין את הימין".

גיא טולדנו, מנהל הקמפיין, הצהיר "אצלנו ג'ומס לא שופץ בפוטושופ, לא לבוש חליפה, אפילו הצילום הוא לא צילום מוזמן מראש". ערן ארדן, מנהל קמפיין האינטרנט הציג מספר סרטונים, קומיקס "ג'ומס-מן" וסרטון חדש שמעודד את המצביע הפוטנציאלי שמתלבט בין בחירה ללבני ולביבי, למי באמת כדאי להצביע.