החופשה הקצרה ביותר בפוליטיקה (תמונת AVI: חדשות)
שאול מופז (צילום: חדשות 2) | תמונת AVI: חדשות

שר התחבורה שאול מופז מזגזג. שבועיים לאחר שהודיע שהוא פורש מהחיים הפוליטיים שלח מופז היום מכתב למזכירות הממשלה בו הודיע כי הוא ישוב מחופשתו אחרי ראש השנה, ב-2 באוקטובר, לאחר שיצא לחופשה ב-21 בספטמבר. מופז יצא ל"פסק זמן" מספר ימים לאחר שהפסיד בפריימריז בקדימה ליריבתו ציפי לבני.

על פי דוברו של שר התחבורה את החופשה הקצרה לקח מופז למטרות חשיבה והוא ימסור את החלטתו בהמשך לדרכו הפוליטית אחרי שישוב מהחופשה.

ביום חמישי שעבר לאחר שהפסיד בפריימריז הודיע מופז במסיבת עיתונאים בה הפתיע את הנוכחים והודיע:"לאחר התייעצות עם בני משפחתי החלטתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה". אני פורש אמר מופז והוסיף "איני מבקש תפקיד או מעמד בממשלה או בכנסת. אשאר חבר קדימה ואעשה ככל שביכולתי"

איש לא צפה אז את הפצצה הפוליטית שמופז הטיל, כמו גם שלא צפו את חזרתו הפתאומית. עם הודעת פסק הזמן שר התחבורה הודה לכל פעילי קדימה שסייעו לו במהלך מערכת הבחירות לפריימריז של המפלגה, ואף הודה לשרים ולחברי הכנסת שתמכו בו. "אני מודה לכולם מעומק הלב. רגשתם אותי מאוד, אתם מלח הארץ", אמר מופז. "אני מקבל את תוצאות הבחירות ואין לי טענות לאיש. לא לאלה אלה שלא בחרו בי, ולא אל שרים וחברי הכנסת שתמכו במועמדים אחרים, לא כלפי התקשורת או הסוקרים.