אחת הדמויות המגוונות והמצחיקות ביותר בתולדות כנסת ישראל לדורותיה - הינה ללא ספק הרב יוסף בא-גד. הרב המפורסם ויוצא-הדופן נבחר ב-1992 לכנסת ה-13, במסגרת מפלגתו של רחבעם זאבי ז"ל "מולדת", והתפצל בהמשך לסיעת יחיד.

בא-גד ניסה אפילו להתמודד לראשות הממשלה לכנסת ה-14, כאשר הקים מפלגה בשם "מורשת אבות", מפלגה שלא עברה את אחוז החסימה. בכנסת ה-15 הצליח להפתיע, להגיע בדקה ה-90 אל ועדת הבחירות ולהציג חתימות של 50 אלף אזרחים למענו. אולם עד מהרה התגלה כי הוא זייף את החתימות. כיום משמש הרב בא-גד כנשיא ישיבת נחלים.

לרב בא-גד יש משל ברור המסביר איך לדעתו מתפקדות הממשלות בימינו. "בחלם כאשר הגשר נשבר התחילו להתקין מתחתיו בית חולים למטה, כך שכל מי שייפול יוכל לקבל טיפול מיידי בבית החולים", הוא מספר בדרכו האופיינית, "בא חכם ואמר לאנשי חלם 'במקום בית חולים, תקנו את הגשר'".

את הנמשל מסביר הרב כי הממשלה עוסקת בבניית אלטרנטיבות - במקום לבנות מחדש את הגשר. הרב אפילו מדגים: "למשל שחרור גלעד שליט - אם היו מודיעים שכל הצלב האדום לא מורשה לבקר אסירים - הבעיה הייתה נפתרת".

"הגימיקים היו לשם שמיים"

הרב בא-גד מצר על כך שכיום אין מנהיגים נועזים בשיעור קומתו של דוד בן-גוריון: "צריך מנהיג עצמאי שיידע מה טוב לנו, ולא להתחשב במה שטוב לגויים". בא-גד סבור שאף אחד לא יעשה זאת. עם זאת, הוא חושב כי בנסיבות הקיימות היחידי שיעשה את העבודה הוא יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, "אם תהיה לו קואליציה ימנית רחבה. הוא אמנם היה ראש ממשלה ואיכזב, אבל אין אלטרנטיבה", אומר בא-גד.

בא-גד, שהיה אלוף הגימיקים בכנסת מעלה זיכרונות מימיו כחבר כנסת. "הייתי בכנסת באופוזיציה עם גנדי, רבין היה ראש הממשלה, ניסינו להילחם ולשם כך נאלצתי לעשות גימיקים. כשרבין אמר שהמתנחלים הם פרופלורים אז הבאתי לכנסת פרופלור ושאלתי אם זה הוא התכוון". לדבריו, גם בשמעון פרס הוא נאלץ להילחם באמצעות גימיקים. "אומרים שנתתי צבע לכנסת והייתי חבר הכנסת הפעיל ביותר לפי הדוחות של הכנסת . נאלצתי לעשות גימיקים, אבל אצלי הגימיקים היו לשם שמיים, לא כמו היום".

לדברי הרב בא גד, מספר מפלגות הציעו לו לחזור אל משכן הכנסת, אבל הוא לא מוכן כל עוד הן לא מתאחדות למפלגה אחת. בא-גד גם סמוך ובטוח כי בתוך שנה וחצי יהיו שוב בחירות. אבל לרב יש גם פיתרון: "אם יתאחדו כל הימין והדתיים למפלגה אחת, יהיה מועמד ראוי לראש הממשלה, הרב בא-גד".