על פי מדגם חדשות 2 אהוד ברק ומפלגתו התרסקו בבחירות 2009 לאחר שהפכו למפלגה הרביעית בגודלה עם 13 מנדטים בלבד, זאת לאחר שבבחירות 2006 זכתה המפלגה ב-19 מנדטים. לאחר יו"ר התנועה החדשה-מרצ שנאם נאום הפסד יצא יו"ר העבודה בנאום של מפסידים אבל אופטימים.

"העם אמר את דברו אפשר להרכין ראש ולומר אנחנו מאוכזבים, איך זה קרה, לא זו הדרך, איננו מרכינים ראש אנחנו מרימים ראש, מסתכלים לכל אזרח בעיניים ואומרים תודה למי שנתנו בנו אמון ומימשו את זכותם הדמוקרטית. אנחנו צרכים ללמוד מהשגיאות, בראש ובראשונה שלי, להפיק לקחים. אנחנו משרתי ציבור של כולם ,יש לנו חובה קדושה לעשות זאת. נעשה הכול להוכיח לכם שאנחנו ראויים לאימון מלא.

"אני בשירות הציבור כמעט 50 שנה אני מתכוון להמשיך כל עוד כוחי בי ויש בי כוח רצון ואהבה לעם הזה. אני מתכוון לצאת מכאן בראש המפלגה ולפעול כדי להחזיר את המפלגה למקום הראוי לה. בימים הקרובים יתמלא האוויר בהרבה מלל וספקולציות, זו כנראה דרכנו, עם חפץ דיבור אנחנו. אינני מציע לשבץ אותנו בשום מקום זה, לא מובן מאליו. נשקול מה שטוב למפלגת העבודה ומה שטוב למדינה. לא נשב בממשלה שהיא לא על פי האני מאמין שלנו.

"נתמודד בכל זירה, בממשלה או האופוזיציה"

"לא נחשוש לשרת את העם מהאופוזיציה, זהו שירות חשוב. רבים וטובים לפני היו שם, משם אפשר לבנות חזרה את הדרך לשלטון. ההחלטה תיפול בשיקול דעת ובבירור רציני שנעשה בינינו. סיימנו את מערכת הבחירות עם מערכת מרוסקת. בכל מקום שנהיה בו נפעל לשינוי שיטת הבחירות. אי אפשר להמשיך כך, לא ייתכן שמפלגת שלטון תהיה עם פחות מרבע חברי כנסת, לא ייתכן שקואליציה תורכב ממספר רב של מפלגות שמצריכות פשרות מרחיקות לכת. התיקון בידינו. ישראל עומדת לפני אתגרים קשים. נעשה הכול כדי להתמודד עם כל אלה בכל זירה בממשלה או באופוזיציה".

גם בעת שהוא מפסיד לא שוכח יו"ר העבודה את משפחת שליט אליה הוא פונה ואומר "אני אעשה הכול להחזיר את גלעד הביתה מוקדם ככל האפשר. זוהי המחויבות שלי, זה יהיה בראש מעיני גם בימים הבאים".

ברק קורא שלא להספיד את העבודה "התנועה חיה ונושמת, יודעת להוביל ויודעת לספוג מהלומות ולהתאושש. לעבודה הנבחרת הטובה ביותר. תנועה פוליטית לא חיה על ספינים, יש לנו אחריות ציבורית לטווח הארוך ואנחנו מסתכלים על העתיד. כאן המקום להודות לכל מי שעשו מאמץ במערכת בחירות קשה במיוחד. בואו ניקח את האנרגיות האלה לבוקר חדש של עבודה".