לבני, ברק, נתניהו  (תמונת AVI: חדשות)
משלושה יוצא אחד | תמונת AVI: חדשות

העבודה אבודה, קדימה הולכת אחורה, ורק הליכוד ממשיך לנסוק. לא, זו לא הסיסמא החדשה של נתניהו, וגם לא עוד תוצאות סקר בחירות. מדובר בתמונת המצב העדכנית של הפוליטיקה הישראלית, לפי האתר של סוכנות ההימורים הוותיקה ויקטור צ'נדלר.

אם בהתחלה עוד העניקו אנשי האתר לציפי לבני ובנימין נתניהו יחס שווה לניצחון, עכשיו הם חושבים לגמרי אחרת. רק לפני חודש הייתם מרוויחים 85 סנט על כל דולר שהשקעתם ביו"ר הליכוד, ואילו היום תתעשרו ב-5 סנט בלבד. בויקטור צ'נדלר מדווחים שהפופלאריות של נתניהו עולה באופן עקבי לקראת יום הבחירות, כך שהם נאלצים לשנות את יחס ההימורים בתדירות גבוהה. בנוסף הם מספרים שלמעלה מ-70% מהמהמרים בחרו לשים את כספם על ניצחונו של ביבי.

אם אתם עדיין סבורים שציפי לבני היא זו שתזכה בסוף מסע הבחירות לעמוד בראשות הממשלה, זה הזמן שלכם להשקיע. על כל דולר שתשימו על יו"ר קדימה תרוויחו 6 דולרים. אמנם נתניהו זוכה לתמיכה רבה יותר של המהמרים, אבל רוב הכסף, מדווחים בסוכנות, הוא דווקא על לבני. כמה משקיעים בטוחים כל כך בכוחה של שרת החוץ, עד ששמו עליה סכומים נכבדים בסדר גדול של ארבע ספרות לפחות.

גם בקרב על המקומות בכנסת, נבחרת הכוכבים של ביבי רק ממשיכה לצבור תמיכה. אם בתחילת הליין יכלתם לשים כסף על כך שהליכוד יכניס לכנסת מעל או מתחת ל-29 חברים, עכשיו המספר החזק הוא 37. אצל קדימה המצב הפוך לגמרי. לפני חודש הציעו למהמרים להחליט האם מפלגתה של לבני תעבור את 28 המנדטים, נכון לעכשיו ההימור הנוכחי הוא על 23 בלבד. "החלק המעניין כאן הוא שלמרות הזינוק העקבי של הליכוד בסקרים, נראה כי לקוחותינו פספסו את התחזקות המפלגה. רוב ההימורים שקיבלנו היו כי הליכוד לא יצליח לעבור את 29 המנדטים", סיפרו בויקטור צ'נדלר לחדשות 2 באינטרנט בנימה מחוייכת.

ברק הוא הדורבן?

גם המפולת של מפלגת העבודה חמקה מעיניי המהמרים. רוב המשקיעים חשבו רק לפני חודש שאנשיו של ברק ינצחו את הסקרים ויצליחו לגייס למעלה מ-10 מנדטים. עכשיו בויקטור צ'נדלר מקשים עליהם, ושואלים האם מספר חברי הכנסת מטעם מפלגת העבודה יגיע לשמונה.

ומה באשר למצבו של אהוד ברק? רע, תודה ששאלתם. אם בתחילת הליין העניקו לו יחס של 1:21 להרכיב את הממשלה הבאה, נכון לעכשיו עומד היחס על 1:51. כלומר על כל דולר שתשימו על ברק תוכלו להרוויח 51 דולרים חדשים. נשמע מפתה? לא בעיניי המהמרים. בויקטור צ'נדלר סיפרו כי פחות משני אחוזים בקרב לקוחותיהם היו הרפתקנים מספיק כדי להשקיע ביו"ר מפלגת העבודה.

מספיק להסתכל ביחס ההימורים על התכנית "האח הגדול" על מנת להבין כמה בויקטור צ'נדלר לא "סופרים" את יו"ר העבודה. הסיכוי שאיתי זיו יצליח להדיח את יוסי בובליל מבית האח הגדול, כך החליטו בסוכנות ההימורים, גבוה פי שניים וחצי מהאפשרות ששר הביטחון יפתיע את יו"ר האופוזיציה. נראה לכם הזוי, נכון? חכו עד ל-10 בפברואר, אז נוכל לדעת האם בעצם ברק הוא הדורבן שקולע בזמן.