תיק החינוך מעולם לא היה כה פופולרי: בכינוס של מפלגת העבודה שנערך היום בשכונת התקווה בתל אביב, הצהיר חבר הכנסת עמיר פרץ על כך שלדעתו תיק החינוך הוא התיק הטבעי למפלגת העבודה. פרץ פיאר את פועלה של שרת החינוך, והזכיר גם את קרבתו לחינוך של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין.

עוד הצהיר פרץ כי במעמד זה הוא מציע שמפלגת העבודה תהיה הראשונה אשר תוותר על התוספות לבכירים ולנבחרים אשר אמורות להתקבל בשבועות הקרובים, הצעה שנשארה תלויה באוויר. לעומת זאת, בסוף דבריו עלה אל הדוכן יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק. השניים שילבו את ידיהם ובמשך דקות ארוכות הריעו לקהל, שהריע להם בחזרה על האחדות אותה הפגינו.

בפתח דבריו התייחס ברק לדבריו של פרץ בכינוס המפלגה האחרון באוניברסיטת תל אביב, שם דיבר פרץ על טעויות שעשה בעצמו, וטעויות שעשה ברק במהלך תקופת עבודתם המשותפת ועל כך שהגיע הזמן להניח אותם בצד. "עמיר, ריגשת אותי", אמר ברק לפרץ. "דיברת על טעויות שלך ושלי, כנראה שצדקת, בעיקר על שלי".

אך בצד הפגנת האחדות תקף ברק בדבריו את התנהלותה של מפלגת קדימה בהתמודדות עם המשבר הכלכלי וציין כי האלטרנטיבה האמיתית למיתון המתהווה היא מפלגת העבודה. את דבריו סיים ברק בנימה אופטימית לבוחרים כשפנה אל הקהל ואמר "אל תיבהלו מהסקרים, לא נעים אבל ממש לא נורא".