מוחמד ברכה, פריימריז חד"ש (צילום: אתר בוקרא)
ח"כ ברכה, היום. שוב במקום הראשון | צילום: אתר בוקרא

היסטוריה בבל"ד: בפעם הראשונה נבחרה אישה למקום ריאלי ברשימה של מפלגה ערבית. ואילו במפלגת חד"ש אין בשורות - ח"כ מוחמד ברכה נבחר היום, שוב, למקום הראשון ברשימת המפלגה בבחירות הפנימיות שנערכו בכפר אעבלין שבגליל.

במקום השלישי של בל"ד מוצבת החל מהערב חנין זועבי, מנכ"לית עמותת "אעלאם" לעיתונות ותקשורת בנצרת. המפלגה ערכה את הבחירות הפנימיות שלה, לראשונה בהיעדרו של ח"כ לשעבר עזמי בשארה. במקום הראשון נשאר ח"כ ג'מאל זחאלקה.

בחד"ש הציגו מוקדם יותר היום שלישייה ראשונה ש לא שונה מזו שהנהיגה את המפלגה עד עכשיו. ח"כ ברכה גרף, שלא במפתיע, את מרבית קולות הבוחרים. במקום השני נבחר ח"כ חנא סוויד ושלישי הגיע ח"כ דב חנין. על המקום הרביעי ברשימה עדיין מתמודדות שתי נשים - עאידה סולימאן ונאסרין מורקוס, שיאבקו בסיבוב שני.

"חד"ש הצליחה לגרוף את אהדת הציבור הערבי", אמר ח"כ ברכה במסיבת עיתונאים שערך בתום ההצבעה. "הוכחה נוספת לכך הייתה בבחירות למועצות הערביות והעיריות, שם זכתה התנועה לייצוג של לא פחות מ-75 נציגים. דבר זה מעיד על מגמת עלייתו של כוח חד"ש בתקופה האחרונה, ומהווה הוכחה נוספת לכך שחד"ש היא המפלגה השמאלנית היחידה בתקופה הזאת".

מוקדם יותר היום פנה יו"ר מפלגת "אל-ווסט אל-ערבי", ח"כ עבאס זאכור לראשי המפלגות הערביות, וקרא להם לאחד כוחות בבחירות לכנסת. הדבר אינו מתקבל על הדעת על שאר חברי הכנסת הערבים, בעיקר בשל ביקורת ומתיחות בין הזרמים השונים במגזר הערבי