בעוד שבוע בדיוק יפורסמו תוצאות הבחירות. בינתיים, המועמדים סופרים בעיקר את המנדטים בסקרים - חלקם בוודאי מרוצים, אחרים אולי לחוצים. יו"ר קדימה ציפי לבני בילתה אמש במסיבת צעירי המפלגה במועדון האומן 17 בתל אביב. "אנו נסתער על כל קלפי ונעשה את המדינה הזו טובה יותר- זו ההתחלה של משהו חדש ויפה", אמרה לבני לחוגגים הצעירים והביעה שמחה על כך שאנשים צעירים החליטו לקבוע את הגורל שלהם. "אין לכם מושג כמה כוח אתם נותנים לי- אנחנו נשנה את ישראל וזה קורה כאן ועכשיו".

"אנחנו יכולים לעשות את זה, שיהיה לכם עתיד של תקווה, עתיד של שלום, עתיד שנבנה ביחד", הבטיחה לצעירים במסיבה הנוצצת, בה השתתפו האמנים עברי לידר ואסי עזר. לבני, אשר עלתה לעמדת התקליטן, הקדישה לצעירים הרבים את השיר "מקום אחר" של משינה.

לבני לחוצה

למרות צמצום הפער, עדיין משתרכת ציפי לבני אחרי בנימין נתניהו, ולכן נשמעה אמש אולי לחוצה מעט. "הקרב צמוד וכל קול קובע", אמרה בכנס של גזברי השלטון המקומי. "אסור לחזור על אותה הטעות פעמיים".

לבני התחייבה שהדבר הראשון שתעשה אם וכאשר תרכיב ממשלה יהיה להעביר חוק יציבות שלטונית. על פי לבני, חוק כזה יקשה על הפלת ממשלה ויאפשר דיון של כל הסיעות על שינוי השיטה.

"חלק מהציבור טרם הפנים שהבחירה היא בין ממשלה שנקודת המוצא שלה היא מרכז לבין ממשלת ליכוד-ש"ס שמתחילה מנקודה קיצונית", אמרה לבני לנוכחים בכנס. "אתם, משפחתכם, חבריכם והציבור יכריע בעוד שבוע בבחירות".

המשנה לרה"מ ליברמן?

בראיון לחדשות 2 הביעה לבני את החשש אולי הגדול שלה. "יש ציבור מאוד גדול שמצביע למפלגות שהן תחושה רגעית", אמרה. "זה עלול להוביל להידרדרות". לבני אומרת כי היא לא פוסלת הרכבת ממשלה עם אביגדור ליברמן. לדבריה, תקים ממשלה עם כל מי שיתאים לקווי היסוד שלה.

עוד חיזוקים מקבלת לבני מכמה בכירים עמם היא נפגשה אמש, שהביעו בה תמיכה: ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, מפקד חיל האוויר לשעבר האלוף במיל' איתן בן-אליהו, האלוף במיל' יורם יאיר והאלוף במיל' גדעון שפר.

צניחה חופשית

סקר גלובס שפורסם אמש מעמיד את הפער בין הליכוד לקדימה על ארבעה מנדטים: 24 לליכוד ו-21 לקדימה. עבור הליכוד מדובר בצניחה של 14 מנדטים בתוך חמישה שבועות.

על פי הסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה ההיחלשות הדרמטית של הליכוד מציגה באור אחר לחלוטין את המפה הפוליטית: לראשונה אחרי תקופה ממושכת, אף מפלגה לא חוצה את רף ה-25 מנדטים.

את המנדטים שאבדו יכולים בליכוד לחפש באיחוד הלאומי (שעולה לשישה מנדטים בסקר) ובישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, שממשיכה לשמור גובה עם 17 מנדטים. זו האחרונה נאבקת ראש בראש על המקום השלישי יחד עם מפלגת העבודה, שמתייצבת גם היא על 17 מנדטים.

סקר פנימי של הליכוד מעניק לליברמן כוח רב יותר. על פי הסקר הזה, ליברמן משיג כבר 19 מנדטים. בשל כך משיק הליכוד קמפיין שמנסה להביא את מצביעי הימין אליו תחת הכותרת: ליכוד גדול - ממשלה יציבה.