בכנס "שבתרבות" שהתקיים בצוותא בתל אביב תקף יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון אהוד ברק את דרך התנהלותה של יו"ר קדימה ציפי לבני בניסיונה להקים קואליציה. שר הביטחון והתרברב כי הוא היה מצליח להרכיב קואליציה תוך שלושה שבועות "פרס היה מקים ממשלה ב-3 ימים, אני יותר צנוע ממנו והייתי מקים ב-3 שבועות". לדבריו הוא הקים ממשלה בעבר גם כשהיה נגדו רוב בכנסת, ועוד הוסיף כי "לבני היא אדם ישר וענייני, אך אין בזה די להובלת המדינה".

במהלך דבריו התייחס ברק לסוגיית החזרת החייל החטוף גלעד ליט ואמר "אני מבין בדיוק את העומק של האחריות והמחוייבות שלנו להביא את גלעד שליט הביתה חי ושלם מהר ככל האפשר. אני אומר לכם- אין יום אחד שאני לא עוסק בזה". לדבריו של ברק המשא ומתן להחזרת שליט הוא דבר מסובך, "אנחנו מול יריבים מרים ואכזרים שמבינים בדיוק את הערך שלו מבחינתם, וכל פעם שהם מקבלים רמזים מאיתנו, מהתנהגותנו הנגלית על החשיבות שלו בשבילנו זה תורם בכל הכיוונים- מצד אחד לדרבן ומצד שני לעקב, וצריך לשקול כל צעד". ברק הדגיש שתידרשנה החלטות קשות מאוד, אבל הממשלה תמשיך ותעשה את כל מה שאפשר כדי לחזירו.

ברק אף התייחס לרגיעה בעזה אשר בשבוע האחרון מתרופפת ואמר "צה"ל הוא חזק, ישראל היא המדינה הכי חזקה במזרח התיכון, ואם יגיע הרגע שבו חייבים או מוכרחים לפעול נגד החמאס אז גם את זה נעשה. אני לא מציע לאף אחד לרוץ למלחמות לפני שהן הופכות להכרחיות ובלתי נמנעות".

שר הביטחון גם דיבר בנושא המשא ומתן עם סוריה והתייחס להחלטתו של אהוד אולמרט לנצל את החודשים הקרובים של ממשלת המעבר לקידום המשא ומתן לשלום עם הסורים. ברק הדגיש כי סוריה הינה יריב לא פשוט אך "לנו כהנהגה אחראית אסור להחמיץ את ההזדמנות הזאת", לדבריו סוריה יכולה להיות גם פרטנר לשלום שיש סיכוי שיוביל גם להסכם עם הלבנונים.