עצרת למען שחרור גלעד שליט (תמונת AVI: רויטרס)
מחאה פוליטית לשחרור שליט | תמונת AVI: רויטרס

מצגת חדשה שמסתובבת באתרי האינטרנט השונים קוראת להצבעת מחאה באמצעות פתק לבן בבחירות הקרובות, כאשר שמו של גלעד שליט רשום על הפתק. לא ברור מי עומד מאחורי היוזמה, "אבל רובנו תומכים בה ברמה האישית", אמרו במטה לשחרור גלעד שליט.

סרן (מיל') יואב בלקס, מפקדו לשעבר של גלעד שליט, וכיום אחד מראש המטה סיפר לחדשות 2 באינטרנט כי רבים פנו אליהם בנושא הזה. "כל אחד בוחר לעצמו דרך מחאה, אנחנו כמטה לא דוחפים את היוזמה הזאת בצורה רשמית, למרות שרובנו תומכים בכך ברמה האישית".

"נעם שליט", סיפר בלקס משיחות אישיות שערך עימו בנושא, "מאמין כי אין לפגוע בהליך הדמוקרטי ויש לקיים את הבחירות כתקנן". בלקס הוסיף כי "היו לו את כל הסיבות לקרוא ליוזמה כזאת או דומות לה, כמו הקמה של מפלגת מחאה אך הוא העדיף להימנע מכך".

ברמת העיקרון, משתדלים במטה המאבק להימנע מהקשרים פוליטיים ולא מנסים לחסות בצילם של פוליטיקאים אלא לנצל את הבחירות הקרובות כדי לקבל תשובות חד משמעיות.

בנוגע למערכון ששודר אמש בתכנית "ארץ נהדרת" בו הופיעו ציפי לבני ובוגי יעלון כמי ש"שוכרים" את גלעד שליט לתקופת זמן מוגבלת, אמר בלקס כי מדובר בסאטירה נוקבת, חזקה וכואבת. "זאת הייתה סאטירה הופכת קרביים ואני חושב שהיא הייתה נכונה מאד", אמר והוסיף בהסתייגות כי במטה מקווים שלא ישתמשו בדמותו של גלעד יתר על המידה. "השימוש בסאטירה הוא נכון, אך יש להשתמש בו במידה כדי שגם גלעד לא יהפוך לבדיחה, מה שיגרור אדישות מן הציבור לטווח הארוך".