"ניצחנו בגדול, חמאס קיבל מכה קשה, יהיה לו תאבון נמוך להמשיך ולירות לעבר ישראל" - כך אמר אמש שר הביטחון אהוד ברק בראיון מיוחד לחדשות 2. את הדברים אמר ברק ביום בו יצא החייל האחרון מעזה והמבצע ברצועה בא אל קיצו באופן סופי.

ברק לא מצטער על ששת חודשי "התהדייה" שקדמו ללחימה בעזה. "אנחנו אחרי מבצע מוצלח", אמר. "היעילות והדיוק של המודיעין קשורים לזמן שבו המתנו. יעדי המבצע הושגו באופן מלא - יצרנו הרתעה חזקה ואנחנו יכולים להיות גאים על כלל התוצאות".

"אנחנו חיים ממאבק למאבק", אומר שר הביטחון, אך מבטיח כי "אנחנו לפני תקופה ארוכה של שקט יחסי". ברק ציין כי ישראל מקיימת מגעים עם המצרים על מנת להפסיק את ההברחות במנהרות.

מעניק גיבוי לקצינים

אחרי הלחימה בעזה נערכת ישראל להגן על קציניה מפני האשמות של פשעי מלחמה בעולם. שר הביטחון מבטיח כי הוא באופן אישי והממשלה ששלחה את הקצינים והחיילים אל שדה הקרב יתנו להם גיבוי מלא. "מי שאחראי למצב בעזה זה חמאס", הבהיר. "אין צבא מוסרי יותר בעולם, אין צבא שהיה משקיע מאות כרוזים ושיחות טלפון, אבל בלחימה בשטח בנוי יש גם אבידות של אזרחים. אני, שר הביטחון, הנחתי את צה"ל לפעול בכל כוח האש, במינימום אבידות לחיילנו ויש לחיילים גיבוי מוחלט".

למרות תקופת הבחירות ולמרות שציפי לבני היא יריבתו המרה על כיסא ראש הממשלה, ברק מפרגן בקושי לשרת החוץ על תפקודה בעת המלחמה. "אני חושב שלבני פעלה בסדר בתחומה", אמר, ולא הוסיף. עם זאת הדגיש כי בעת הלחימה לא היה לו זמן לעסוק בסקרים.

אתמול פרסמנו כי שר הביטחון עזב את הדירה ששכר עם תחילת הלחימה באשקלון. למי שיצא נגדו בנושא וטען כי המעבר לאשקלון היה מהלך פוליטי בלבד, הוא משיב: "אין לזה שום קשר לבחירות. אני חשבתי שכשתושבי אשקלון חוטפים קסאמים, רקטות וגראדים על הראש, המעט ששר הביטחון יכול לעשות זה לישון שם בלילות. כשהמבצע הסתיים הגיע הזמן לסיים את השהות שלי שם".