אללי אדמסו (צילום: ליכוד)
אללי אדמסו, ארכיון | צילום: ליכוד

בית הדין של מפלגת הליכוד קיבל היום החלטה סופית בעניינו של אללי אדמסו, המועמד ששובץ במקום ה-28 ברשימת המפלגה לכנסת, ונדחק ממנה. בית הדין קיבל את ערעורו של אדמסו ואפשר לו להישאר במקום ה-28.

אדמסו, שנבחר למשבצת השנייה של העולים ברשימת הליכוד לכנסת, התבשר לאחרונה שהמיקום שלו ברשימה מבוטל לאחר שהתברר שהוא אינו נחשב ל"עולה חדש". מנכ"ל התנועה טען כי רק מי שעלה לארץ משנת 1985 והלאה יוכל להתמודד. אדמסו עלה לארץ בשנת 1983.

בישיבת וועדת החוקה של הליכוד, שנערכה ב-24 בנובמבר השנה, נקבע כי מי שעלה משנת 1982 והלאה יוכל להתמודד על "משבצת" העולים ברשימת התנועה. בפרוטוקול הישיבה המצוינת מתועד בפירוש כי ההחלטה התקבלה ברוב קולות, כשרק נציג אחד בוועדה התנגד.

"ניסו לקעקע את התוצאות שלי"

המועמד מטעם העדה האתיופית מיהר להגיש את ערעורו לבית הדין של הליכוד, וזה, כאמור, קיבל אותו היום. "השופטים, לשמחתי, אמרו את דבריהם - שהתמודדתי כחוק", אמר בצהריים אדמסו לחדשות 2 באינטרנט.

"ניסו לקעקע את התוצאה שלי, למרות שלא היה בה שום פגם", הוא הוסיף. "יש במפלגה אינטרסנטים. מישהו רצה לקנות את התוצאה שלי בכסף, ובטענה מופרכת ושקרית. אני שמח שהצדק יצא".

לאחר שנודעה האפשרות שאדמסו לא יישאר במקום ה-28 מחו תומכיו והתעמתו עם הנהלת המפלגה במצודת זאב. "ביבי שינה את ההחלטה שהייתה מאפשרת להתמודד ולזכות בבחירות בכבוד", אמרו. "מדוע היו בחירות אם בסוף ביבי משבץ את הרשימה בעצמו? האם קודם זה היה פייגלין בגלל שהוא קיצוני, ועכשיו זה אדמסו בגלל שהוא אתיופי?".

"יום אחרי הפריימריז הגיש המועמד ולדימיר שקלאר בקשה לשינוי התקנון, והוחלט שרק מי שעלה משנת 1985 יוכל להתמודד", סיפר אחד מתומכי אדמסו. שקלאר, שעלה מרוסיה, נכנס באופן זמני במקומו של אדמסו. "במקום שתקנון יאפשר לשריין את העולים שאין להם אמצעים להריץ קמפיין כדי להגיע למקום ריאלי, הוא מקדם אוליגרכים רוסים", הוסיפו התומכים.