ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הבהיר היום פעם נוספת כמה הוא רוצה ממשלה רחבה, ולא צרה, כמו זו שהוא כנראה עומד להקים. "יש לשלב כוחות עם כל הגורמים בפוליטיקה הישראלית שמבינים שיש לפעול ביחד", אמר נתניהו בסיום פגישת עבודה עם שר החוץ של קנדה.

 "את הדברים הללו אומר גם לשר הביטחון ולכל גורם שיהיה בקואליציה", הוסיף נתניהו. "אני מצפה מאנשים לשלב ידיים למען שגשוגה של ישראל. הממשלה שתקום תקבל מדינה במצב קשה, הן כלכלית והן ביטחונית".

 נתניהו הזכיר את המצב הכלכלי והביטחוני שאזרחי ישראל סובלים ממנו. "הירי נמשך, גלי האבטלה מכים ואירן שועטת קדימה בתכנית הגרעין", אמר. "מצב חירום דורש היערכות חירום וזה דורש להקים ממשלה בהקדם, וגם לשלב כוחות. אני מתכוון לעשות זאת".

 בהמשך היום צפוי להיפגש נתניהו עם יו"ר העבודה אהוד ברק. נתניהו צפוי להציע לברק סידור שיאפשר לו להמשיך לכהן כשר ביטחון. ברק צפוי לחזור על עמדותיו ולסרב לכך.

 יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, שאמר אמש במפורש בתכנית "פגוש את העיתונות" שהוא רוצה את תיק הביטחון, צפוי לאכזבה. ההערכה במערכת הפוליטית היא שח"כ אביגדור ליברמן יקבל כנראה את תיק החוץ, לאחר שנתניהו לא ימסור לידיו את הביטחון וגם לא את התיק הבכיר השלישי - האוצר. את התיקים האלה מעוניין נתניהו למסור לאנשי ליכוד.