ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, נפגש היום שוב עם יו"ר קדימה, ציפי לבני, בניסיון לשכנע אותה להצטרף לממשלתו. הניסיון הזה, לפחות כך זה נראה לאחר הפגישה, נכשל לחלוטין.

"נתניהו אינו מחוייב דיו לקידום הנושאים שחשובים לקדימה", אמרה יו"ר קדימה, לבני, בעיניים עייפות. "לכן לא נשתף איתו פעולה בממשלת אחדות. באתי הבוקר לשמוע בפתיחות מה החזון של ממשלה בראשותו של נתניהו".

"לא מצאתי מחויבות של נתניהו לקדם את הנושאים האלה באופן אמיתי להתחייב להם כבר עכשיו ולכן הפגישה הזו מסתיימת ללא הסכמות בנושאים המהותיים. יכולה להיות ממשלה שמקדמת את הנושאים האלה. כרגע, על פי השיחה שקיימתי בחדר הסמוך זו לא הולכת להיות ממשלתו של נתניהו", הוסיפה לבני. 

המחלוקת: הגישה המדינית

בפגישה הציע נתניהו ללבני ניסוחים חדשים לקווי היסוד של הממשלה בתחום המדיני, אך כאמור לבני לא קיבלה אותם והודיעה באופן סופי כי קדימה לא תשב בממשלת נתניהו.

נתניהו, שיצא מהחדר לאחר לבני, אמר כי "שעה אחרי שהנשיא הטיל עליי להקים ממשלה, פניתי לגברת לבני במטרה להקים ממשלת אחדות. גם לבני הבטיחה שתפעל לאחדות".

"הייתי מוכן ללכת כברת דרך ארוכה מאוד", אמר יו"ר הליכוד. "הצעתי לה שותפות מלאה בכתיבת קווי היסוד וגיבוש חלקה של הממשלה הבאה בכל התחומים המרכזיים, הצעתי לה שוויון מלא בחלוקת התיקים בממשלה ושניים מתוך שלושת התפקידים הבכירים בממשלה, ואף השהיתי את המו"מ הקואליציוני עם המפלגות שהסכימו להיכנס לממשלת אחדות".

מלכתחילה, סיכויי ההצלחה של פגישה זו לא היו גבוהים במיוחד. לבני דרשה מנתניהו להציג לה תוכנית מדינית והתחייבות להכרה במדינה פלסטינית, אך נתניהו לא רוצה לאבד את גוש הימין שככל הנראה ייכנס ביחד איתו לממשלה.

העיתון מעריב מביא היום דברים שאומרת ציפי לבני על בנימין נתניהו ועל המשא ומתן עימו, "נתניהו נטוע בימין של פעם" ומוסיפה, "נשרת את העם באופוזיציה מה כל כך רע בזה?"

בתחילת השבוע נפגשו השניים לפגישה ראשונה, אז אמרה יו"ר קדימה כי "יש עוד חילוקי דעות מהותיים". נתניהו היה מעט יותר אופטימי ואמר, "אם רוצים אפשר למצוא את המאחד".

הבוקר מסתמן קושי נוסף לנתניהו, העיתון מעריב מדווח כי מנהיג הציבור הליטאי, הרב שלום אלישיב פסק כי "לא תהיה שום פשרה לגבי ברית הזוגיות". לפי מקורב, הציבור הדתי לא יוכל להסכים להצעתו של ליברמן, וסביר שגם ש"ס לא תעז להמרות את פי הרב אלישיב מה שעלול להוביל את המשא המתן הקואליציוני למשבר נוסף.