ברגע האחרון, המשטרה החליטה: פעיל הימין ברוך מרזל לא יוכל להיכנס הבוקר לאום אל פחם, זאת מחשש להפרות סדר כבדות בעיר הצפונית. הפרות סדר ראשונות כבר נרשמו בעיר, כאשר עשרות תושבים הגיעו לכניסה לעיר והפגינו כנגד מרזל.

"עקב ידיעות מודיעיניות על חשש כבד לשלום הציבור ועל מנת לאפשר את קיומן של הבחירות באופן תקין וללא הפרת סדר", נמסר הבוקר מהמחוז הצפוני של המשטרה, "החליט מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, ניצב שמעון קורן, שלא לאפשר את כניסתו של ברוך מרזל לאום אל פחם".

מרזל עוכב הבוקר על ידי כוחות המשטרה קילומטרים ספורים מהכניסה לעיר, מחשש לביטחונו ומחשש שהגעתו תשבש את הבחירות - ושוחרר מייד לאחר מכן. לחדשות 2 באינטרנט נודע כי בכוונתו של ח"כ אריה אלדד להגיע בזמן הקרוב במקום מרזל לכהן כיו"ר הקלפי של האיחוד הלאומי בעיר. לאחר שעוכב על ידי המשטרה אמר מרזל "עברתי את כל המחסומים ואז התלבשו עליי, ועכשיו אני מחכה בצומת ברקאי, בכניסה לוואדי ערה. לפרופסור אלדד יש חסינות, אז נראה מה יקרה".

"נכתבתי מלכתחילה כמחליף של מרזל בקלפי", אמר ח"כ אלדד לחדשות 2 באינטרנט. "אני חושש מאוד שישראל נכנעת למתפרעים".

התושבים, חלקם פעילי התנועה האיסלאמית, קראו קריאות כנגד השוטרים הרבים הפרוסים בעיר וצעקו "מדינת משטרה". הם ניסו לחסום את הכניסה לעיר, אך פוזרו במהרה. מרזל כבר הספיק לשלוח הבוקר מספר "שליחים", כדי לבדוק את המצב בעיר, אך התושבים מנעו את כניסתם.

בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט מוקדם יותר הבוקר, אמר ברוך מרזל כי "לא הודיעו לי עדיין רשמית. אנו נבדוק את האפשרויות, ומקווים מאוד שישנו את החלטתם. אם לא, אז הוכחתי שטענותיי נכונות, והמשטרות איננה שולטת באום -אל פחם. אני שומר חוק ידוע, וכשומר חוק בהחלט מתכוון למלא אחר המשטרה ולפעול באמצעים חוקיים".

יותר מ-1,000 שוטרים בוואדי ערה

גם שייח' ראאד סלאח, יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, הגיע הבוקר לעירו אום אל פחם. הוא שיתף פעולה עם השוטרים, וקרא לנוער המתלהם "לחזור לבתים". למרות קריאותיו של המנהיג האיסלאמי, כמה עשרות פעילים של התנועה האיסלאמית לצד פעילי שמאל יהודים עטויי כאפיות, נשארו בצומת המרכזית בעיר, נושאים שלטים וקוראים בגנותו של מרזל.

כחלק מהיערכותה הנרחבת של המשטרה הבוקר בכל רחבי הארץ, יותר מ-1000 שוטרים, חלקם סמויים, נמצאים באזור ואדי ערה ובתוך העיר אום אל פאחם, מחשש להפרות סדר. תושב אחד ששוחח הבוקר עם חדשות 2 באינטרנט כבר אמר כי "הולך להיות הרבה אקשן, וכדאי שמרזל לא ייכנס היום לעיר".

אתמול, בניסיון אחרון למנוע מהומה אפשרית, ניסה היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז למצוא פרצה חוקית שבעזרתה יוכל למנוע את כניסתו של מרזל לעיר. למרות הניסיון, פסק יו"ר ועדת הבחירות, השופט אליעזר ריבלין, כי מרזל יוכל להיכנס ולמלא את תפקידו כיו"ר הקלפי של מפלגת האיחוד הלאומי. ריבלין וידא שעם מרזל יגיע אדם נוסף מהמפלגה, שיוכל להחליף אותו בקלפי בעת הצורך. 

בהכנת הידיעה השתתפו כתבינו פוראת נסאר ויוסי מזרחי

 סיקור מיוחד: בחירות 2009

נפתחו הקלפיות - ישראל מצביעה

בואו להשתתף במדגם של מינה צמח

מאחורי הקלעים: המשדר המיוחד הערב