אחרי ההתחלה החלומית, עם 100 מיליון התקנות תוך ימים ספורים, הרשת החברתית החדשה של מטא מאבדת גובה. בימים שלישי ורביעי, מספר המשתמשים היומי באפליקציית ת'רדס (Threads) ירד ב-20% בהשוואה לשבת, וזמן השימוש צנח ב-50%, מ-20 דקות ל-10 דקות בלבד.

כך מסביר אנתוני ברטולצ'י, מנהל בחברת "סנסור טאוור" לניתוח שיווקי, שסיפק את הנתונים ל-CNBC: "ההשקה הזו באמת 'שברה את האינטרנט', או לפחות את המודלים שלנו. ב-10 השנים או יותר שבהן אנחנו מנטרים התקנות אפליקציות, 72 השעות של ת'רדס היו ליגה משל עצמן". עם זאת הוא מוסיף שייתכן שזמן השימוש יעלה שוב, ככל שהרשת החדשה תיכנס לשגרת הסושיאל של המשתמשים. "הגיבוי שנותנת מטא והשילוב עם אינסטרם, נתנה ככל הנראה לת'רדס הצפה גדולה הרבה יותר של משתמשים מבפלטפורמות אחרות, אבל היא תצטרך לתת להם משהו טוב יותר מפשוט להיות 'טוויטר רק בלי אילון מאסק'".

האנליסט אנתוני ברטולצ'י: "ההשקה הזו באמת 'שברה את האינטרנט', או לפחות את המודלים שלנו. 72 השעות של ת'רדס היו ליגה משל עצמן. אבל היא תצטרך לתת משהו יותר מלהיות פשוט 'טוויטר בלי אילון מאסק'"

מידע נוסף שסיפקה החברה הישראלית סימילרווב, מראה מגמה דומה. שיעור המשתמשים בת'רדס צנח ב-25% מאז השיא ב-7 ביולי, בניתוח של טלפונים מסוג אנדרואיד בכל העולם. נתוני האייפון טרם נמסרו מסימילרווב, שמציינת כי לפי הנתונים שבידיהם, זמן השימוש הצטמצם דרמטית מ-20 דקות ב-6 ביולי ל-8 דקות בלבד ב-10 ביולי. 

מנכ"ל מטא מארק צוקרברג (צילום: Frederic Legrand - COMEO, Popel Arseniy, שאטרסטוק)
מארק צוקרברג. השקה חלומית, התכווצות מהירה | צילום: Frederic Legrand - COMEO, Popel Arseniy, שאטרסטוק

"באמת ראינו את השימוש בת'רדס צונח במהלך סוף השבוע, ואנחנו מעריכים שנכון ליום שני היו 36.6 מיליון משתמשים באנדרואיד", אמר דיוויד קאר מסימילרווב. "חרף העובדה שהיה עניין לבדוק את הרשת עם השקתה, לא כל המשתמשים באמת הפכו את זה להרגל, כשם שהם רגילים להשתמש באפליקציות אחרות".

ת'רדס, התשובה של מטא לטוויטר, הושקה ביום חמישי שעבר בתשובה לירידה בשימוש בטוויטר ולרצף התקלות שפקד את האפליקציה שבבעלות אילון מאסק. היא הגיעה ל-100 מיליון משתמשים תוך ימים בודדים מהשקתה בזכות היכולת לייבא את רשימת העוקבים והנעקבים מאינסטגרם, ובכך עקפה את הקצב של אפליקציות אחרות. למעשה, את מה שת'רדס השיגה בימים ספורים, אפליקציות בודדות הצליחו להשיג בפחות משנה: ל-ChatGPT לקחו חודשיים להגיע לרף מאה מיליון משתמשים חודשיים (MAU) ולטיקטוק נדרשו לכך 9 חודשים, כך לפי נתוני UBS שפורסמו ביאהו פיננסים.